Odluka o tome hoće li cestarine biti povećane bit će donesena nakon 25. svibnja. Do tada uprave Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka – Zagreb (ARZ) moraju Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture dostaviti detaljne planove restrukturiranja, rekao je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Istaknuo je da, bude li potrebno povećati cestarine, to se neće odnositi na stalne korisnike koji koriste sustav ENC-a. Na taj način bit će zadržana konkurentnost prijevoznika i špeditera i osoba koje često koriste autoceste, smatra.
Odluka o poskupljenju neće biti donesena bez detaljne analize. Na današnji dan ukupan dug HAC-a i ARZ-a je 27 milijardi kuna. Te tvrtke nemaju potencijal za daljnja ulaganja pa čak ni za zadržavanje sadašnjeg stanja, bez ozbiljnog restrukturiranja.
Na pitanje znači li to da će se višim cestarinama pokriti neracionalnost HAC-a i ARZ-a, Hajdaš Dončić je odgovorio niječno istaknuvši da će cestarine poskupjeti jedino ako programi restrukturiranja pokažu da se bez toga ne mogu postići dostatne uštede.
Rekao je da je kod te dvije tvrtke problem tekuća likvidnost i nevraćanje obveza te da će vjerojatno biti i otkaza. Dodao je da su pojedinim dionicama radovi ugovarani čak i protuzakonito jer nisu bila osigurana sredstava, osobito što se tiče HAC-a, a za većinu nisu ishođene ni građevinske dozvole nego su ugovori bili potpisani na temelju idejnih studija pa se na njima radovi neće nastaviti.
To ne uključuje koridor 5C odnosno most kod Osijeka i dio autoceste prema Belom Manastiru jer su za to novac osigurali strani investitori. Sve ostalo je više-manje upitno, rekao je ministar. Jamči da više neće biti moguće pregovarati ili sklapati ugovore za ono za što nije osiguran novac.