Slabo obilježen šaht po sredini Jadranske magistrale D8 u pravcu Rijeke, ispod “dvije pumpe” u Zadru, prouzročio je desetak prometnih nesreća. Srećom, bez ozbiljnijih posljedica. Osim pretrpljenih šokova vozača na svim vozilima koja su naletjela na šaht pukle su gume, oštećeni naplaci i podvozje automobila.
Jadranska magistrala je u nadležnosti Hrvatskih cesta o kojima brinu Ceste Zadarske županije.
Na šahtu je ostao samo veliki, tupi, željezni predmet koji se uglavnom koristi kod osiguranja pri promjeni autogume.
Rupe su kao i loše obilježena radilišta na cestama postale i čest uzrok prometnih nesreća.
Kako doći do nadoknade štete? Kako doznajemo, nužno je pozvati policijske djelatnike kako bi napravili zapisnik o šteti na automobilu preko kojeg ćete kasnije na sudu dokazati da je štetu prouzročila upravo rupa na kolniku ili nepropisno obilježeno gradilište na cesti. Slijedi potom dug put istjerivanja pravde.
Kao prvo, slijedi procjena štete i popravak automobila. Po popravku sa svom potrebnom papirologijom (policijski zapisnik, procjena štete i račun popravka) kontaktira se odvjetnik koji će potom podići tužbu protiv mjerodavne tvrtke, u ovom slučaju protiv Hrvatskih cesta i Cesta Zadarske županije. Ishod je neizvjestan.
Bez obzira na podjelu odgovornosti, nadležne institucije su dužne odgovarajućim prometnim znakovima propisno obilježiti te potom sanirati svaku nepravilnost na kolniku. Za to ih financiraju vozači. Prilikom registriranja vozila svaki vozač plaća cestarinu u iznosu od 180 do čak 1.200 kuna te iz svake litre kupljenog goriva.
U Hrvatskim cestama saznali smo kako godišnje riješe oko 500 sporova vezanih uz nadoknadu štete uzrokovane lošim prometnicama.