“Lice i naličje hrvatskih medija” naziv je predavanja koje je u dvorani Nadbiskupskog sjemeništa “Zmajević” u Zadru održao dr. sc. Božo Skoko.
Posebno poglavlje predavanja bilo je naslovljeno “Mediji i Crkva” u kojem je bilo riječi o odnosu svjetovnih medija i Crkve te o važnosti educiranosti i suradnje na tom području. U izlaganju su predstavljene prednosti medija, uz načine njihova ispravnog korištenja i razvijanja odnosa prema njima na pravi način. Ukazane su i neke negativnosti i oblici manipulacije. Predavač je istaknuo potrebu neprestanog rada na odgovornosti, etičnosti i profesionalnosti novinara.
– Mediji su dar Božji, stoga je potrebno od novinara napraviti suradnike, zaključak je predavanja. U izlaganju je istaknuta i potreba izgradnje povjerenja i dobrog odnosa između novinara i sugovornika kako bi se postigli pravi ciljevi novinarstva, među kojima nije samo informiranje i educiranje, nego i izgradnja boljeg svijeta. On, posebno kad se govori o crkvenim temama, kako se čulo u diskusiji, treba biti prožet evanđeoskim Duhom.
– Mediji su s jedne strane dar, oni nam pomažu da upoznamo svijet i prenosimo kulturno naslijeđe, da se informiramo. Potrebno je pravilno konzumirati medije i prema njima se odnositi na pravi način. Crkva je još 1982. godine zauzela stav kako se koristiti medijima i zapravo je promovirala potrebu odnosa s javnošću i svoju otvorenost. Papa Ivan Pavao II. je napravio jako puno na tom području. On je bio medijski Papa jer je pokazao kako na pravilan način pristupati medijima. Crkva ima svoje katoličke medije, a s druge strane svi mediji izvještavaju o Crkvi, što je i dobro. Stoga bi Crkva trebala nastaviti svoj put na dva kolosijeka. Jedan je i dalje razvijati svoje katoličke medije, profesionalizirati se prema novim uvjetima i okolnostima, pa čak i tehnologijama, a s druge strane, razvijati aktivniji odnos prema svjetovnim medijima. Pri tome je važno pružati više dobrih sadržaja i tema u Crkvi, pri čemu će se popuniti prostor pozitivnim temama i vrijednostima, rekao nam je u razgovoru Božo Skoko.
Dr. Skoko je započeo predavanje govorom o društvenoj funkciji medija, a zatim je definirao medije kao “četvrtu vlast”.
Četiri i pol sata pred TV-om
– Mediji informiraju, zabavljaju, uvjeravaju i prenose kulturno naslijeđe. Mediji šire naše horizonte, usmjeravaju pozornost na ono što je važno, što je vrijedno i podižu razinu zahtjeva. U tom smislu upozoravaju na činjenice koje su pozitivne i negativne i na taj način nas potiču da svi budemo bolji i odgovorniji. To je pozitivna uloga medija. Mediji su najmoćnije sredstvo širenja i primanja informacija i ideja. Nekada smo se okupljali na trgovima i raspravljali o idejama, a danas imamo radio i različite oblike medija. Sve nam je postalo bliže i dostupnije, mediji nas povezuju, zbližavaju i omogućuju nam da tehnološki prenesemo ideje, zamisli i informacije na velike udaljenosti. Na taj način povezani smo sa svijetom.
Predavač je istaknuo kako je pozitivnih uloga medija na čitatelje, gledatelje i slušatelje jako puno. Zatim je govorio o naličju medija, to jest o negativnoj ulozi medija na čitatelje, gledatelje i slušatelje.
– Prosječan Hrvat dnevno provede uz TV četiri i pol sata. Svaki treći građanin čita dnevne novine i koristi se internetom. Većina građana ne čita cijele tekstove u novinama, već samo naslove, dodao je dr. Skoko.