Neslužbeno se doznaje kako Ministarstvo gospodarstva priprema izmjene Zakona o zaštiti potrošača kojima će se, konačno, bankama, teleoperaterima i drugima, u potpunosti zabraniti naplaćivanje slanja opomena na kojima trenutno dosta zarađuju.
Time će se, prvi put dosad, slanje opomena onima koji dug nisu podmirili na vrijeme, uistinu zakonski regulirati, a banke slanje opomena, čiji je realni trošak oko deset kuna, više neće smjeti naplaćivati i po sto, pa čak i 200 kuna. U većini slučajeva, banke sada prvu obavijest o nepodmirenom dugovanju šalju u roku petnaestak dana od nepodmirivanja duga i naplaćuju je dvadesetak, 30 kuna, slijedi zatim prva opomena čiji se trošak kreće od 50 do 70 kuna, u nekim bankama i sto kuna, treća pak, kod većine banaka, košta stotinjak, ali i po 200 kuna.
Zakon o obveznim odnosima, jedini koji sada spominje opominjanje dužnika, kaže kako vjerovnik nije dužan dodatno opominjati dužnika nakon što mu je dostavio račun s točno utvrđenim datumom dospijeća. Isti zakon ne kaže kako vjerovnik opomenu, ukoliko je šalje, smije ili ne smije naplatiti, a pogotovo nigdje nisu propisane tarife po kojima se opomene mogu naplaćivati.
Prema neslužbenim najavama, u Zakon o zaštiti potrošača ući će odredba koja će naplaćivanje opomena u potpunosti zabraniti, uz napomenu kako se trgovac, odnosno davatelj usluga, naplatiti može samo iz zatezne kamate zbog neplaćenog računa. Ni to, međutim, smatraju u potrošačkim udrugama, nije najsretnije rješenje. Boje se, naime, da će zbog zabrane naplate opomena banke i davatelji usluga, javna poduzeća, u potpunosti prestati opomene slati potrošačima, svojim dužnicima. Javna rasprava o tome, u kojoj bi sudjelovale i potrošačke udruge, međutim, u potpunosti je izostala.
Kako se žale u Savezu udruga za zaštitu potrošača sa sjedištem u Splitu, ili pak u osječkom ‘Potrošačkom forumu’, tek su 12. lipnja, u utorak, iz Ministarstva gospodarstva primili pismo, poštom, kojim ih Ministarstvo poziva da do ponedjeljka, 11. lipnja, dostave mišljenje na istovremeno im dostavljeni tekst prijedloga izmjena Zakona o zaštiti potrošača. Kako ističe predsjednik potrošačkog saveza Nenad Kurtović, budući da to pismo na sebi nosi datum 4. lipnja, u potrošačkim se udrugama pitaju zašto im ono nije dostavljeno ranije e-poštom, jer bi im se tako omogućilo da sudjeluju u javnoj raspravi, piše Novi list.
Tako im nije pružena prilika da predlože da se u izmijenjeni zakon uvrsti odredba kojom bi se opomene dužnicima naplaćivale, ali iznosima koji pokrivaju stvarne troškove, dakle trošak papira i poštanske marke. U protivnom, kaže predsjednica osječkog ‘Potrošačkog foruma’ Mira Brumerček-Lukačević, postaje upitno hoće li se opomene, odnosno obavijesti o kašnjenju plaćanja, uopće slati.