Anketa koju je proveo portal supermarketi.info pokazuje da sve više hrvatskih građana koristiti proizvode trgovačkih marki supermarketa. Od 1.145 anketiranih, njih 491, odnosno 43 posto, izjasnilo se kako vrlo često koristi proizvode trgovačkih marki. Ako toj brojci pridodamo i 107 (9 posto) onih koji kupuju trgovačku marku gdje god postoji proizvod od trgovačkog lanca, to onda čini udio od 52 posto, što je više od polovice ispitanih.
Novi strani trgovački lanac najavio širenje Hrvatskom
Priprema i akvizicijeNovi strani trgovački lanac najavio širenje Hrvatskom
Trgovačke marke supermarketa ponekad kupuje 35 posto ispitanika, 11 posto jako rijetko, a samo se 2 posto ispitanih izjasnilo da nikada ne kupuju trgovačke marke.
Najomiljenija Konzumova trgovačka marka
Rezultati ankete također pokazuju da kupci imaju najveću naklonost prema Konzumovoj trgovačkoj marki. Čak 24 posto ispitanih preferira Konzumovu trgovačku marku, a potom slijede Lidl i Interspar, te Kaufland. Dobar plasman Kauflanda iznenađuje, jer je upravo u tom trgovačkom lancu najmanji udio domaćih proizvoda u trgovačkoj marki.
Oko 9 posto ispitanih, ne radi razliku između trgovačkih marki te kupuju robne marke svih trgovačkih lanaca.
Cijena najbitnija
Kada su u pitanju trgovačke marke, najveći dio ispitanika, njih 41 posto, očekuje nešto nižu cijenu, a kvalitetu proizvoda skoro kao za proizvode renomiranih proizvođača. 29 posto ispitanika, koji su pomalo nerealni, očekuju nižu cijenu, a istu ili bolju kvalitetu od proizvoda renomiranih proizvođača. Skupina od 27 posto očekuje vrlo nisku cijenu, a zadovoljavajuću kvalitetu. Tu skupinu bismo mogli nazvati skupinom iskusnih kupaca, koja točno zna na što cilja pri kupovini pojedinih artikala trgovačke marke, jer dosta nižu cijenu i zadovoljavajuću kvalitetu ima velik dio trgovačkih marki.
Anketa otkriva i u kojoj kategoriji proizvoda su kupci našli svoje trgovačke marke – favorite. Čak 52 posto ispitanih izjasnilo da ne rade razliku između vrste proizvoda, te da kupuju od trgovačkih marki što im treba. Taj generalistički pristup kupovini te kupovina determinirana isključivo cijenom proizvoda, slika je kupovne moći hrvatskih građana, koja je iz godine u godinu sve manja, i kako stvari stoje, još će neko vrijeme biti tako.
Najčešće se kupuju osnovne namirnice
Čini se da najveće povjerenje uživaju osnovne namirnice (15 posto ispitanih), mlijeko i mliječni proizvodi (10 posto ispitanih), te delikatese (10 posto ispitanih). Kako se čini, kad su u pitanju bebe i djeca, povjerenje prema kvaliteti proizvoda trgovačkih marki gotovo i ne postoji. Slično vrijedi i za meso i mesne prerađevine, te proizvode za osobnu higijenu.