NAJNOVIJE
Prošireni kanal Mali Ždrelac „prošao” je na testu koji je u četvrtak obavila Jadrolinija uz asistenciju Lučke kapetanije Zadar. Trajekt „Mate Balota” prošao je s jedne i druge strane kanala bez problema i već će u subotu tim putem krenuti na redovnu liniju prema Ižu i Ravi.
– Prolaz kanalom zadovoljio je sigurnosne uvjete i prema našoj ocjeni svi trajektni ovakvih karakteristika kao „Mate Balota” mogu prolaziti tim pravcem, kazao nam je Tiho Ivanov, glavni čovjek Jadrolinije za zadarsko plovno područje.
Prva trajektna linija za Iž i Ravu krenut će u subotu u 10 sati, a to znači veliko olakšanje za putnike jer je ovaj pravac za pola sata kraći u jednom smjeru. Za Sali i dalje ovim pravcem normalno voze katamarani, a trajektna veza za Dugi otok je usmjerenja prema Brbinju.
RANIJE
Plovput” je ovih dana obavio nadzor dosad obavljenih radova na plovnom putu ispod mosta Ždrelac, između Ugljana i Pašmana. Batimetrijskim mjerenjem utvrđeno je da je kanal prokopan do dubine od 4,7 metara, pa je na adrese svih institucija koje se bave morem i pomorstvom poslana obavijest da je taj plovni kanal konačno otvoren za promet cijelom svojom širinom od 56 metara.
Do potpunog će se dovršetka nakon sezone na nekim mjestima još dodatno kopati da se postigne projektirana dubina od pet metara gaza u cijelom kanalu.
Otočani, oni koji putuju do Iža i Dugog otoka, već mjesecima čekaju ovu vijest jer je kanal naočigled već odavno gotov, no kako kaže županijski pročelnik za pomorstvo Jerolim Uroda, kopalo se sve do neki dan zbog nekih odrona, a suglasnost se nije mogla dati ranije jer je povjerenstvo “Plovputa” sve trebalo provjeriti.
Međutim, obavijest o plovnosti Ždrelca iznenadila je državnog linijskog brodara “Jadroliniju”, od kojega se najprije očekivala reakcija.
– Ne možemo plovidbeni red mijenjati usred sezone, zašto nam ranije nisu javili da će kanal biti plovan od 1. kolovoza – bila je prva reakcija Olivera Kocijana, člana Uprave “Jadrolinije”, kad smo ga pitali kad će trajekti kroz kanal.
Iznenađena ‘Jadrolinija’
– Osim toga, most je prenisko, samo 16 metara od razine mora, tako da može proći samo “Mate Balota”, a “Jazine” su visoke 19 metara i ne mogu proći – tumačio je Kocijan oklijevanje “Jadrolinije” da se odmah prilagodi plovnosti kanala.
Kad smo mu rekli da se rekonstrukcija mosta i kanala obavlja već godinama i da je po službenim podacima visina mosta 17,07 metara, Kocijan je uzvratio da “Jadrolinija” ne može tek tako mijenjati trajekte i da bi se visina mosta trebala drukčije mjeriti, od razine najviše plime.
Bit će im problem ako se “Mate Balota” pokvari, koji će ga brod zamijeniti na njegovoj liniji. No, potom je slijedila nova informacija – Lučka kapetanija Zadar i “Jadrolinija” dogovorili su da se u četvrtak 2. kolovoza trajektom “Mate Balota” obavi probna vožnja kroz prošireni Mali Ždrelac. Probna vožnja kreće iz Zadra u 7.15, a ako sve bude u redu, kažu u Jadroliniji, taj bi trajekt već u petak mogao kraćim putem zaploviti prema Salima i Zaglavu. – I nama je u interesu da idemo kraćim putem zbog manje potrošnje goriva – ustvrdio je Kocijan.