U nešto više od mjesec dana na Trgovačkom sudu u Zadru pokrenuta su dva stečajna postupka nad tvrtkama koje su se nekad bavile malom brodogradnjom. Sredinom srpnja pokrenut je stečaj nad Adex Nauticom, a sada nad Donat Boatsom, tvrtkom u 100 postotnom vlasništvu Tankerkomerca.
Zadarska regija nekada je bila poznata po maloj brodogradnji u Hrvatskoj. Investitori na ovom prostoru su među prvima u Hrvatskoj uložili znatna sredstva u malu brodogradnju, ovladali potrebnom tehnologijom i naposljetku stvorili kvalitetan proizvod. Međutim, svjetska gospodarska kriza, ali i neki potezi bivše Vlade RH doveli su ovu industriju pred zid. Posljedice navedenog se danas vide u otvaranju stečaja nad nekad uspješnim tvrtkama.
Brodovi spadaju u luksuzna dobra i u recesiji potražnja za njima drastično pada. Potražnja za njima najčešće se reflektira kroz kretanja bruto nacionalnog proizvoda. Njegov pad za jedan posto odražava se padom potražnje za trajnim dobrima, osobito luksuznim, za nekoliko postotaka. Kakva je bila potražnja za luksuznim brodovima u okviru negativnih trendova kretanja hrvatskog BNP-a ne treba posebno komentirati.
Benzin na požar dolila je Vlada Ive Sanadera koja je u trenutku razbuktavanja krize sredinom 2009. uvela poseban porez na brodice domaće proizvodnje što je drastično podiglo njihovu prodajnu cijenu. Koliko je ova odluka bila dobra dovoljno govori činjenica da je kasnije povučena, međutim, počinjena šteta je ostala.