Dok s jedne strane hrvatskoj javnosti postaje sve jasnije da se oslanjanjem i potenciranjem klasičnoga turizma, koji se iz godine u godinu oslanja na istu ponudu, tek stvara privid gospodarskog uzleta zemlje, čini se da je Hrvatska ipak uspjela pronaći nišu koja bi se mogla pokazati kao „zlatna koka” – zdravstveni turizam. Naime, potvrdili su to nedavno i mjerodavni članovi aktualne vlade, a to je trend za koji se već godinama sustavno zauzimaju vodeći hrvatski stručnjaci, a čini se da je napokon počeo dobivati zasluženu pozornost.
Pojam zdravstvenoga turizma Hrvatskoj je itakako poznat još od 19. stoljeća, jer su zbog prirodnih ljepota povezanih s ljekovitim svojstvima i tradicijom utemeljena lječilišta u Crikvenici, Velom Lošinju, Opatiji i Rovinju. No, danas više nije moguće oslanjati se samo na tradiciju, već je ponudu zdravstvenog turizma potrebno osuvremeniti, brendirati i kao takvu promovirati u svijetu. A da prostor za takvu uslugu postoji, pokazuje i činjenica da je riječ o najbrže rastućem segmentu turističkog tržišta u svijetu, čiji godišnji prihodi premašuju vrtoglavu brojku od 100 milijardi dolara.
U sve stresnije vrijeme, koje je prožeto ubrzanim načinom života, onečišćenim okolišem i nezdravom prehranom, sve više ljudi traži oaze zdravlja, koje ne bi pružale samo odmor i relaksaciju, već i prostor za liječenje, za zdravstvene i medicinske zahvate i tretmane, koje si čovjek sve češće mora priuštiti. Razvojem privatnog zdravstvenog sektora, ali i vrlo konkurentnim cijenama, Hrvatska ima priliku nametnuti se kao jaka zemlja zdravstvenog turizma, primamljiva gostima iz cijeloga svijeta.
Tako je ministar turizma Veljko Ostojić nedavno u Opatiji kazao da je s ulaskom u EU potrebno razmatrati nove izazove u turizmu i zdravstvu, ali potrebno je mijenjati i zakonske okvire. Tada je slikovito dodao i da bi trebalo računati na, primjerice, 150.000 njemačkih građana koji svake godine odlaze u mirovinu.
Naime, Hrvatska ima golemi potencijal u sektoru zdravstvenog turizma, o čemu svjedoče činjenice – izvrsna geolokacija, povoljna klima, atraktivne prirodne ljepote, ali i vrhunska zdravstvena i medicinska usluga, koja kvalitetom prati onu u razvijenijim zemljama, dok su cijene i višestruko niže. Sve to upućuje da bi Hrvatska, uz dodatna ulaganja, promociju i vješto brendiranje ponude, mogla postati središnje odredište za ciljanu klijentelu europskih zemalja, pa i znatno šire.
„Hrvatska treba postati Florida za sjeverne Europljane”, već je poznata izreka hrvatskog oftalmologa i poduzetnika dr.sc. Nikice Gabrića, ravnatelja Klinike „Svjetlost”. On ističe da je Hrvatska već trebala početi intenzivno raditi na zdravstvenom turizmu, jer se prvi pravi učinci i konkurentnost s drugim zemljama mogu očekivati tek nakon deset godina. Također, Gabrić ističe umirovljenički turizam kao usko povezanu granu zdravstvenog turizma, gdje Hrvatska ima veliku priliku pružiti usluge starijoj populaciji koja pazi na zdravlje, traži aktivnosti i medicinske usluge, a ne želi više živjeti u hladnim i stresnim sjevernim europskim metropolama.
Gabrić je tako predložio da se se duž jadranske obale na desetak lokacija izgrade umirovljenička naselja, gdje bi stranci mogli doći živjeti dio godine. Takvi bi gosti trošili oko 50 eura dnevno, što bi za njih predstavljalo dvostruko manji iznos nego što troše u svojim zemljama, a za Hrvatsku bi to moglo značiti i prihode od 7,5 milijuna eura ili 1,35 milijardi eura tijekom 180 dana.
No, za takve impresivne brojke koje bi samo na temelju zdravstvenog turizma predstavljele izdašnu injekciju za hrvatski proračun i gospodarstvo općenito, potrebno je raditi na promociji te grane hrvatskog turizma, ali i poticati razvoj privatnih zdravstvenih institucija, koje čine osnovicu takve atraktivne turističke ponude. Uz novi zamašnjak koji dolazi od stručne javnosti i poduzetnika, ali i od mjerodavnih ljudi hrvatske vlade, Hrvatska je na korak turističkoj ponudi koja se napokon ne bi oslanjala samo na ljetne mjesece, već bi sezonu produljila na cijelu godinu pritom stavljajući naglasak na strance koji mogu i žele potrošiti upravo na ovim prostorima.