ZADAR– Nema ukidanja linija, one će se samo racionalizirati u skladu s raspoloživim financijama, rekli su to na zatvorenom sastanku s lokalnom zajednicom, a poslije novinarima gosti iz Ministarstva pomorstva i Agencije za obalni linijski promet.
U izaslanstvu su bili zamjenik ministra Zdenko Antešić, pomoćnik ministra za pomorstvo kap. Nikola Mendrila i ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet (Azolp) Ivo Baldasar. Iako nije bio najavljen, u komori je bio i direktor Jadrolinije Slavko Lončar, koji će kako nam je rekao Antešić, vjerojatno biti smijenjen novom upravom tijekom ove godine. A na novoj upravi Jadrolinije je da provede racionalizaciju kompanije koja se mora prilagoditi za novu tržišnu utakmicu 2017. godina kada će se na Jadranu natjecati i brodari iz EU za održavanje linija s otocima.
Gosti su došli s prijedlogom da smanje broj veza na sedam linija: iz Zadra za Ravu, za Olib i Silbu, za Preko, za Rivanj, Molat i Ist, za Iž, te Sali- Bršanj. Naveo je to novi ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet (Azolp) Ivo Baldasar.
Iako su u Zadar došli s prijedlogom da se najviše smanji broj trajektnih linija za Preko, što bi polučilo najveće financijske efekte, od toga se odustalo. Balsadar kaže kako su im pojasnili da to nema logike, nespojivo je u praksi.
Zato smo i došli razgovarati s načelnicima općine jer je ultimativno da ne naškodimo otočanima, kazao je Balsadar, inače SDP-ov gradski vijećnik i kandidat za gradonačelnika Splita.
Ovo je prva runda pregovora nakon koje se ne zna koliko će linija biti smanjeno za zadarske otoke, a jedino što je izvjesno da se neće dirati brzobrodske i trajektne linije u sezoni.
Nakon Zadra, “Država nastavlja plovidbu”, tražeći načina kako uštedjeti 38 od ukupno 400 milijuna kuna koliko se izdvaja za subvencioniranje javnog brodskog prometa.