Pobjednica ljeta 2012. na europskom se deviznom tržištu zna: to je hrvatska kuna, koja je – unatoč produbljivanju već četverogodišnje gospodarske depresije u Hrvatskoj i sve slabijem utjecaju ovdašnjeg turizma na BDP – unazad 80 dana povećala svoju kupovnu moć i prema euru, i prema dolaru, zadržavši status jedne od najprecijenjenijih moneta u svjetskim razmjerima. Jer, na kraju pune turističke sezone je bjelodano, da je od početka srpnja do jučer kupovna je moć hrvatske kune na deviznom tržištu ojačala prema euru za dva posto, a prema dolaru gotovo šest posto (a samo unazad 50 dana čak 7,5 posto).
Tako je do krajnjeg paradoksa, usred HR-depresije, kuna potvrdila status najčvršće valute u Europi, ali i famu, da je zbog svoje kronične precijenjenosti (uz koju je gotovo sve uvozno jeftinije od domaćeg) glavni uzrok mrvljenja industrijske proizvodnje i konkurencijske moći preostalog izvoza. Stoga je kao pobjednica ljeta 2012. ostala i glavni čimbenik koji i u najnovijoj rekordnoj turističkoj sezoni većinu koristi prebacuje inozemnim akterima (vlasnicima, kreditorima, izvoznicima u Hrvatsku, inozemnim trgovačkim lancima, prijevoznicima i stranim turoperatorima