Situacija u kojoj su kupci u jednom zagrebačkom trgovačkom centru naletjeli na jednake vage koje različito važu, navela je jednu čitateljicu portala Danas.hr da se za pomoć obrati kriznom stručnom timu Danas-hr-a tražeći odgovor na pitanje kako riješiti takav problem.
Tri vage, tri različita iznosa
“Vagala sam jabuke kad su se dvije gospođe do mene uskomešale zbog vage. Jedna je vagala limun, a druga nekakvo povrće i primijetile su da tri iste vage sasvim različito važu. Komentirale su da to nije puno, ali da razlika postoji, te su odmah sve prijavile poslovođi inzistirajući da se vage odmah namjeste. Bile su strašno ljute. A kad si malo razmislim, da nas varaju za samo 10 lipa, neka prođe trgovinom 100 ljudi, eto zarade”, piše čitateljica.
U želji da doznamo kako su trgovci dužni riješiti ovaj problem i što kupac može napraviti kada na njega naiđe, kontaktirali smo udruge za zaštitu potrošača. U Savjetovalištu za potrošače u Zagrebu su nam rekli da su takve situacije rijetke, te ističu da probleme s vaganjem sada bilježe samo u manjim trgovinama i na tržnicama, piše portal Danas.hr.
Samo parizer. Bez papira, molim!
“Kada se donese Zakon o fiskalnoj blagajni, prevare više neće biti moguće. Blagajne će biti vezane uz sve u lokalu i platit ćete onoliko koliko ste nečeg kupili. Dok god imamo analogne vage, imamo i većih problema. Tako primjerice treba dobro paziti kada vam trgovac važe da ne važe na papiru nego na najlonu i da u brzini ne baca proizvod koji važe na vagu. Kupac treba reći da želi platiti neto, a ne bruto masu. Primjerice ne želi platiti parizer s papirom na kojem se važe, nego samo parizer. Taj papir je težak i po nekoliko grama. Isto tako treba pričekati da se vaga umiri kad se važe kako bi se dobio točan iznos”, upozorava Ilija Rkman iz zagrebačkog savjetovališta ističući da se još uvijek treba čuvati trika brzog vaganja kod trgovaca. Iako, kaže, problemi s vaganjem u trgovačkim centrima nisu tako česti, jasno mu je da su građani u današnjoj situaciji itekako nezadovoljni kada spoznaju da bi i za sitnicu mogli biti prevareni. Stoga se, dodaje, trebaju obratiti Državnom inspektoratu.
Problemi zbog reklamnog materijala
A njemu se se upravo zbog problema s vaganjem u trgovačkim centrima za pomoć obraćali iz Dalmatinskog potrošača.
“Kod nas u trgovačkim centrima imaju digitalne vage, ali ljetos smo na njih imali česte primjedbe građana, pa smo ih prijavili inspekciji. Primjerice imali smo slučaj da je reklamni materijal koji štiti vagu nalijepljen na nju. Taj materijal ima određenu težinu i zbog nje vaga nikada ne počinje s nulom. Kada je riječ o vaganju badema ili nekih drugih sličnih, skupljih proizvoda, to se itekako osjeti”, ispričala je članica našeg stručnog tima i voditeljica Savjetovališta za potrošače u Splitu Nela Kovačević ističući da vaga na kojoj se važe proizvod mora biti čista. Također dodaje da inspekcija u bilo koji trgovački centar na poziv građana može doći u bilo koje vrijeme, a da je trgovački centar dužan imati certifikat o atestu.
“Taj certifikat ima rok trajanja i ne znam koliko dugo traje jedan, ali inspekcije će trgovce tražiti taj dokument”, kaže N. Kovačević.