Uprava Hrvatskih autocesta jučer je donijela rješenje o redovitom otkazu ugovora o radu za Svemira Vrsaljka, nedavno smijenjenog savjetnika za sigurnost u HAC-u i bivšeg načelnika PU zadarske.
Otkaz je uslijedio svega par dana nakon što je Uprava HAC-a podnijela kaznenu prijavu protiv šestorice bivših direktora i zaposlenika, među kojima i Vrsaljka, zbog slučaja Josipa Pocrnića, za kojeg se navodi da je četiri godine primao plaću i koristio službeni automobil HAC-a iako nije dolazio na posao.
Prijavljeni i bivši direktori i članovi uprave HAC-a
Upravo to navodi se i kao razlog otkaza Vrsaljku, odnosno da je iskoristio svoj položaj i ovlasti kao savjetnik uprave društva za sigurnost prometa jer je omogućio Pocrnčecu korištenje službenog automobila i druga prava iz radnog odnosa uz lažno prikazivanje njegove prisutnosti na radu. Na taj način Vrsaljko je Pocrniću omogućio da u vremenu od 15. ožujka 2006. sve do 5. ožujka 2010. godine za bruto dohotke i naknade primi ukupno 540.499,75 kuna, čime je za isti iznos oštećen HAC.
Zbog svega navedenog Uprava HAC-a Vrsaljka je prijavila za kazneno djelo protiv službene dužnosti – zloupotrebu položaja i ovlasti, ali i za krivotvorenje službenih isprava.
Zagrebačkom Općinskom državnom odvjetništvu osim Vrsaljka prijavljeni su i bivši direktori i članovi uprave HAC-a Ivica Mlinarević, Milivoj Mikulić, Stjepan Klarić, Željko Krapljan i voditelj TJO Brinje Dalibor Hasan. Kaznena prijava temelji se na nalazima unutarnje kontrole HAC-a iz koje proizlazi da su imenovana šestorica sudjelovala u fiktivnom zapošljavaju Josipa Pocrnića.
Pocrnić je, naime, 2006. godine bio zaposlen na radno mjesto vozača u TJO Brninje, a provedenom unutarnjom kontrolom utvrđeno je da se tamo nikada nije pojavio.
Vrsaljko se ne javlja
Nadalje, 15. ožujka iste godine Svemir Vrsaljko, kao savjetnik za sigurnost uprave HAC-a, nadležne je direktore obavijestio kako je Pocrnić počeo raditi na poslovima sigurnosti. Za potrebe tog posla zatražio je i službeni automobil za njega, no uprava HAC-a nikad nije donijela formalnu odluku o tom premještaju. Osim toga, radno mjesto koje bi obuhvaćalo poslove sigurnosti nikad nije postojalo u sistematizaciji radnih mjesta HAC-a. Unutarnja kontrola do tih je zaključaka došla pregledavši evidenciju prijave i odjave u sustavu evidencije radnog vremena gdje Pocrnčeca uopće nije bilo. Da je neovlašteno koristio službena vozila, prvo mazdu, a zatim dva golfa te uredno uzimao mjesečnu naknadu za prijevoz na koji uopće nije imao pravo, utvrdili su pomoću ENC-a, smart kartica i GPS-a unutarnja. Štoviše, analizom kretanja vozila utvrđeno je kako ih je koristio u privatne svrhe. Tome u prilog idu i podaci iz izvještaja o radu koje je on slao Vrsaljku. Ispostavilo se, naime, da se vrijeme i mjesta kretanja automobila navedena u tim izvještajima ne poklapaju sa stvarnim kretanjima tih vozila utvrđenim ranije spomenutim metodama.
Kako bismo čuli i drugu stranu priče pokušali smo kontaktirati jučer Svemira Vrsaljka, no ostali smo bez odgovora.