ZADAR– Lučka uprava Zadar jučer je uputila javni poziv na iskazivanje interesa za koncesiju za upravljanje, vođenje i održavanje zgrade terminala na novom trajektnom i kruzerskom terminalu u Gaženici.
Koncesija se daje na rok od 15 godina s mogućnosti produžetka na pet godina. Rok za prijave je do 16. studenog, 2012. godine.
Koncesijska naknada posljednji je parametar naveden u uvjetima koje će razmatrati potencijalni kandidati predložiti u svojoj ponudi. LUZ želi potaknuti sudjelovanje privatnog sektora u upravljanju, vođenju i održavanju zgrade terminala u svrhu razvoja trajektnog i kruzerskog prometa u Gaženici, ističe se u pozadini poziva.
Koncesija će biti dodijeljena tvrtki s posebnom namjenom koju će osnovati najuspješniji ponuditelj prema hrvatskom Zakonu o trgovačkim društvima, navodi se u javnom pozivu. Međutim, iz razgovora kojeg smo vodili sa zamjenikom ravnatelja Lučke uprave u Zadru Đonijem Štambukom prije dva mjeseca, jasno je da u Hrvatskoj nema tako specijaliziranih kompanija. Stoga su ravnatelj Lučke uprave Ivica Burić, i Štambuk u prvoj polovici godine bili u Barceloni i svratili u Veneciju. Tamo su razgovarali s terminalnim operaterima od kojih se očekuje pismo namjere za dobivanje koncesije na putničku zgradu u Gaženici.
I to prije nego što je poznata sudbine te zgrade koja će, kako stvari stoje, vjerojatno se izgraditi tako da će komercijalni dio ostati o roh bau izvedbi, ali će se moći dobiti uporabna dozvola.
Predviđa se da će tvrtke koje uđu u uži izbor temeljem ovog iskaza interesa biti pozvane na podnošenje svojih ponuda krajem 2012., početkom 2013. godine kako bi se koncesija dodijelila prije dovršenja izgradnje zgrade terminala. No, kada će i kako početi gradnja još se nije dogovorilo sudeći prema odgovoru kojeg smo dobili iz Ministarstva pomorstva.
Na sjednici Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar od projektanata Nikole Bašića zatraženo je mišljenje o mogućnosti preprojektiranja putničkog terminala, a u cilju smanjenja troškova izgradnje koji su u ovom trenutku procijenjeni na 45 milijuna eura. Također, zatraženo je mišljenje da li se putnički terminal može graditi u fazama, ili da se projekt revidira na način da se ukupna cijena izgradnje terminala smanji korištenjem cijenom povoljnijih materijala.
Stav stručnih službi Lučke uprave Zadar prisutnih konzultanata bio je da bi preprojektiranje usporilo dovršetak projekta odnosno produljilo do dvije godine, službeni je odgovor kojeg smo nakon više dana dobili iz Ministarstva pomorstva. Pitanje što će biti s otvaranjem ponuda za izvođača radova s kojim se mora uskladiti korištenje jeftinijih materijala, ostalo je bez odgovora. Otvaranje ponuda, zakazano 15.listopada, završnica je međunarodnog natječaja na koji su se javila dva izvođača, a nakon prednatječaja koji je otvoren 2. prosinca prošle godine.