Sve se više veleprodajnih trgovačkih lanaca okreće razvoju manjih formata trgovina koje bi zadovoljile potrebe potrošača mikrolokacija. Poslije Spara, Konzumovih Plus marketa, Prehrane te Dioninih trgovina koje se nalaze u većini zagrebačkih četvrti, i Mercator se usmjerio na otvaranje manjih trgovina u Zagrebu i Istri te u većim hrvatskim gradovima, piše Poslovni dnevnik. Svjedoči o tome Mercatorova voditeljica odnosa s javnošću Lea Marcijuš koja ističe da će se tvrtka u razdoblju od 2013. do 2016. fokusirati na manje formate trgovina te zakupe umjesto vlastitih objekata. Tako je za 6. prosinca predviđeno otvaranje Mercatorova marketa na zagrebačkoj Savici te dvije novouređene trgovine u Kurilovcu pokraj Velike Gorice i Karlovcu.
– Prema istraživanjima, u prosjeku 70 posto potrošača obavlja dnevne kupnje u supermarketima ili manjim formatima trgovina, dok veće tjedne ili mjesečne kupnje obavljaju u hipermarketima – potvrđuje Milica Rakuša Martulaš, direktorica Sektora trgovine Hrvatske gospodarske komore.
Rakuša Martulaš smatra da će klasični maloprodajni lanci i dalje zadržati kupce na principu poslovanja “trgovine iz susjedstva”, ali i da će se veliki trgovački lanci ponudom različitih sadržaja nastojati prilagoditi potrebama potrošača i time približiti “dnevnim i malim kupnjama”.
– Zanimljivo je istaknuti da je u Hrvatskoj oko 4000 naselja bez prodavaonica zbog čega je nužno poticati gradnju prodavaonica baš u takvim naseljima kako bi se osigurala nesmetana opskrba stanovništva – tvrdi direktorica Sektora trgovine HGK koja napominje i da je Hrvatska turistička zemlja pa razvoj malih prodavaonica predstavlja turistički adut plasmanima domaćih proizvoda kroz male prodavaonice.