U idućoj godini će se za 35 milijuna kuna smanjiti subvencije za trajektni promet.
Smanjenjem sredstava u novom državnom proračunu otočani bi mogli ostati bez niza trajektnih linija koje brodari više neće moći financirati. Otočki sabor upozorava kako je ovo direktno kršenje Zakona o otocima, koji govori kako se trebaju uvoditi nove brodske linije, a ne ukidati.
“Smatramo da se uštede trebaju tražiti u poslovanju i poslovnoj politici brodara i njihovih pristupa poslovanju, a ne nauštrb stanovnika otoka. Poboljšanjem poslovanja brodarskih tvrtki, pogotovo državne Jadrolinije, kontrolom troškova svih procesa u njihovom poslovanju i promjenom pristupa osnovnim segmentima brodarskog posla može se postići ušteda sredstava iz državnog proračuna”, rekao je predsjednik Denis Barić koji dodaje kako je jasno da će se ovom odlukom ukinuti određene brodske linije, a otočani još ne znaju koje.
“Ne ukidaju se linije, smanjuje se broj polazaka”
“Tražimo od Vlade Republike Hrvatske da na jednoj od svojih sjednica, nakon prihvaćanja ovakvog proračuna, donesu odluku o linijama koje ostaju na snazi, to jest, koncesijama na trajektnim brodskim i brzobrodskim linijama”, poručio je Barić.
Ivo Baldasar, ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet kaže kako agencija ne ukida linije već samo smanjuje subvencije brodarima.
“Samo smanjujemo broj polazaka. Od četiri trajekta na zadarskom području, pet na splitskom, prvenstveno Vela Luka-Lastovo, Drvenik-Sućuraj jedan polazak manje, kao i Orebić-Dominče, Split-Rogač, polazak manje, Makarska-Sumartin i onda imamo dolje na dubrovačkom području Dubrovnik-Suđurađ, odnosno Lopud i Prapratno-Sobra”, istaknuo je Baldasar.
Smanjenje subvencije za vodoopskrbu, a i dosad nije bilo dovoljno sredstava
Otočni sabor upozorava i na smanjenje od milijun i 13 tisuća kuna za subvenciju vodoopskrbe na otocima. Već ovo ljeto pokazalo se kako ni dosadašnja sredstva osigurana državnim proračunom nisu bila dostatna za opskrbu u sezoni koja je bila ekstremno sušna.
“Otočki sabor traži da ugovore za koncesiju vodonosaca preuzme direktno Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije, a ne da se sredstva prebacuju na jedinice lokalne samouprave. Kada se uplata radi iz Ministarstva, onda Ministarstvo može brod direktno poslati s jednog mjesta na drugo, ovisno o trenutnoj situaciji i da se odmah krene s uređenjem vodosprema na otocima”, naglasio je Barić.
Otočani upozoravaju kako će ova smanjena izdvajanja iz državnog proračuna direktno utjecati na gospodarski razvoj otoka.
Predlažu da smanjena izdvajanja Vlada nadoknadi iz sredstava Ministarstva turizma, ali i Hrvatske turističke zajednice, s obzirom na to da su ovi problemi usko vezani uz turističku sezonu.