Edin Kadić, profesor Medicinske škole Ante Kuzmanića sudjelovao je ovih dana na BETT-u 2013., najvećoj europskoj konferenciji novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovanju (Learning Technology Conferences & Workshops), koja se održala u Londonu.
Nastava u budućnosti
– Moram priznati da sam oduševljen viđenim jer sam imao priliku sudjelovati na brojnim zanimljivim predavanjima koja su vezana uz informatizaciju i uvođenje novih tehnologija u edukaciji. Na sajmu je održano ukupno 150 radionica i predavanja, a proizvodi su bili predstavljeni na 650 štandova. Konferenciju je posjetilo 30-ak tisuća ljudi iz cijelog svijeta, od čega 1.300 nastavnika iz registriranih škola. Ipak, iz Hrvatske su išla dvojica kolega iz Carneta i ja, što je šteta jer je bilo mnogo zanimljivih stvari za vidjeti, naučiti i podijeliti, rekao je Kadić dodajući da se iz Londona vratio s pregršt novih saznanja i ideja o tome kako još bolje unaprijediti nastavu.
Istaknuo je da su svi ponuđeni sadržaji i alati, koji su bili izloženi na konferenciji, prvenstveno vezani uz nastavu i učenje na svim razinama, ali i uz vođenje i administriranje škola. Posebno su prezentirani i razni školski uređaji, oprema i infrastruktura.
– Na konferenciji su, između ostalog, bile predstavljene tehnologije koje omogućavaju interaktivnost i veću angažiranost učenika, fokusiranost na učenika i njegovu kreativnost. Tako sam imao prilike vidjeti nove generacije računala i tablet PC-a, interaktivne učionice, specijalizirane učionice strukovnog obrazovanja, ekrane na dodir, nove generacije projektora i printera, školske internetske televizije, “interaktivnih podova”, alate kao što su nove (jeftine) web kamere širokih mogućnosti primjena, i još bezbroj manjih alata usmjerenih prema podizanju kvalitete rada već postojećih tehnologija u našim školama, rekao je Kadić.
Istaknuo je da je zanimljivo bilo i predavanje o tome kako bi nastava trebala izgledati i provoditi se za pet, odnosno deset godina.
Kadić je naglasio kako u hrvatskom obrazovnom sustavu već imamo brojne slične kvalitetne alate koje je ponudio Carnet, ali ih nastavnici ne koriste dovoljno i nisu dovoljno upoznati i educirani s primjenom i mogućnostima.
Otvoreni za inovacije
Istaknuo je da su naši softveri i alati za nastavu savršeni, samo ih treba koristiti. Dotaknuo se i e-dnevnika koji smatra izvrsnim te je šteta što Hrvatska nije imala novca da ga prezentira na konferenciji.
– Mislim da u gotovo svakoj školi postoji pametna ploča, ali da bi one imale učinak potrebno ih je koristiti, naglasio je Kadić koji se nada da će uskoro još škola iz Hrvatske poslati svoje profesore na ovakve konferencije kako bi s novim saznanjima poboljšali nastavu i kako bi još više tehnologija uključili u nastavu.
Kadić je dodao da je nakon ove konferencije dobio ideju o osnivanju školske televizije u sklopu koje bi učenici radili na projektima te bi materijale objavljivali na internetu. Potom bi ostale škole, koje su umrežene, mogle skidati te materijale i koristiti ih u svojoj nastavi.
– Smatram da će ovaj projekt biti vrlo koristan i za naše učenike, ali i za učenike drugih škola. Mislim da će se ovo realizirati kroz godinu dana. Pa i kad smo kretali s videokonferencijama svi su smatrali da je to nemoguće izvesti, ali sad je sasvim uobičajeno da naši profesori preko videokonferencija drže predavanja u drugim školama i obrnuto, kazao je Kadić i dodao da je Medicinska škola od nedavno, u suradnji s Carnetom, uvela VoIP (Voice over Internet Protocol) telefone, što je u biti komunikacija koja omogućava prijenos zvučne komunikacije putem interneta. Na ovaj način mogu ostvariti veliku uštedu u međunarodnim pozivima u odnosu na uobičajene cijene.
Inače, kako ističu profos Kadić i ravnatelj škole Davor Vidaković, Medicinska škola trenutačno sudjeluje u 12 projekata.
INOVATIVNI “INTERAKTIVNI PODOVI”
Na BETT-u su posebno pozornost privukli alati za učenje djece s posebnim potrebama, poput inovativnih “interaktivnih podova”, koji kroz svoja programska rješenja omogućuju jeftinu i praktičnu primjenu na već postojećim informatičkim rješenjima koje neke škole imaju ili se mogu implementirati uz manja investiranja.