U Klubu Hrvatska sloga sinoć je održano predavanje pod nazivom „Zadar – medijsko čudo ili medijsko čudovište?” na kojemu su glavne uloge imali Nediljko Jusup, osnivač i dugogodišnji urednik Zadarskog lista te Ivica Marijačić, osnivač i urednik Hrvatskog tjednika.
Konkretan odgovor na glavnu temu niti nakon dva sata nije stigao, jer Jusup je govorio o “Tradiciji, stagnaciji, razvitku i aktualnom trenutku zadarskih medija”, dok je Ivica Marijačić uz priču o svom radnom iskustvu i radu Hrvatskog lista rekao nešto i o „Utjecaju medija na kreiranje javnog mijenja”.
Nediljko Jusup kazao je kako je Zadar kolijevka Hrvatskog novinarstva te kako je 1806. ovdje pokrenut „Kraljski Dalmatin”, nakon njega Zora Dalmatinska, pa Narodni list te je došlo do procvata novinarstva. Početkom 20 stoljeća u Zadru je djelovalo čak 40 različitih novina i radilo je 6 tiskara, a potpisivanjem Rapalskog ugovora dolazi do njihova gašenja, kazao je Jusup, dodajući kako se i u bivšoj državi Zadar medijski nije razvijao nego je zapostavljan.
– Devedesetih u Zadru počinje pravi medijski bum, danas imamo 13 domicilnih medija pet novina, od toga jedan dnevni, 4 tjedna, 4 radija, 2 tv postaje i nekoliko portala. Zadar je vraćen na mjesto koje mu i pripada, a hoće li pod utjecajem krize u namjeri da prežive neki postati čudovišta, to ćemo tek vidjeti, kazao je Jusup dodajući kako će oni koji zanemare profesionalna pravila kako bi se zadovoljila niske ukuse, nestati s medijske scene.
Uz priču o pokretanju svog medija i prijašnjem radu u brojnim redakcijama te suđenju u Haagu zbog objave tajnih dokumenata Marijačić je imao i nekoliko zanimljivih dijelova o kojima je pričao tijekom predavanja te je spomenuo smjenu u Dnevniku 3 HRT-a, te je istaknuo kako politika kontrolira medije.
– Bilo bi normalno da mediji kontroliraju vlast, a ne obrnuto, kazao je Marijačić, jer se ovako dehumanizira društvo, a javnost mora i ima pravo biti kritički osviještena.
Kazao je kako ljevica i desnica ne postoje, kako su to derivati komunističke partije te da njega doživljavaju kao desničara, dok druge novinare u vodećim listovima predstavljaju kao ljevičare. Rekao je da je bitno u radu promicati temeljne vrijednosti – ljubav, pravednost i dobrotu te da je prema tome porazan utjecaj hrvatskih medija.
– Ima medija u Zadru koji nemaju čitateljsku publiku. Neki listovi prodaju se u 150 primjeraka, građani ih bojkotiraju, a oni opstaju. Prilično je incestuozan odnos između politike, vlasnika, urednika… Imate medija čiji vlasnici nisu ni krili da će ucjenjivati svoje političke protivnike, no ono što budi nadu je što su građani to prepoznali i bojkotiraju te listove, no oni opstaju dok vlasnici imaju para plaćati tiskaru, kazao je Marijačić.