Na sjednici Vlade usvojen je prijedlog za tunelarine i rečeno je kako će za osobna automobili cijena biti oko 16 kuna plus PDV.
Dnevni promet kroz tunel trebao bi biti oko 4200 automobila, a ljeti duplo više.
Premijer Zoran Milanović kazao je kako je tunel skup i kako nije čudno da se plaća cijena za prolaz.
– Ne možemo biti demagozi, ako nešto košta – košta. To se radi u Austriji, istaknuo je Milanović.
Imoćani: Premijeru, blokirat ćemo ‘Svetog Iliju’!
Imoćani, očito, neće popustiti, a niti se pomiriti s najavom ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića o naplaćivanju prolaza kroz Tunel Sveti Ilija – Biokovo. Kako se bliži 1. svibnja za kada je ministar najavio otvaranje tunela, sve više rastu tenzije u cijeloj Imotskoj krajini, ali i na Makarskoj rivijeri, a sprema se i peticija svih općina i gradova.
Svi su jedinstveni u tome da je najavljena naplata samo udar na standard ovdašnjih ljudi, kočnica u razvoju, ponajprije Zabiokovlja i Imotske krajine, te da je ova vlada, ako odobri prijedlog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture o tunelarini, Imoćane definitivno svrstala u građane drugoga reda.
Ima i onih koji idu i dalje, pa govore kako je to osveta Kukuriku koalicije Imoćanima, koji oduvijek daju glasove HDZ-u.
Prosvjedno pismo
Općinsko vijeće Zagvozda i svi čelnici imotskih općina i grada uputili su prosvjedno pismo predsjedniku Ivi Josipoviću, premijeru Zoranu Milanoviću, predsjedniku Sabora Ivanu Leki, kao i ministru Dončiću, u kojem traže preispitivanje prijedloga o naplati tunela, uz detaljno obrazloženje o razlozima za plaćanje. Odgovora, međutim, ni nakon petnaestak dana nema iz Zagreba.
– Nitko nam se nije udostojio ni odgovoriti na naša pisma, dapače, resorni ministar izjavljuje kako nema šanse da se tunelarina ne naplaćuje. Da su htjeli i željeli samo pročitati sve ono što smo im detaljno obrazložili, da je konačno bilo samo malo volje pa da su pogledali kakva je situacija u Imotskoj krajini i što dobivamo tim tunelom, sigurno bi drukčije reagirali.
No, mi nećemo stati. U svakoj općini i gradu Imotskom koordinirano se potpisuje peticija protiv tunelarine. Poslat ćemo mi njima u Zagreb ono što misle građani. Podršku imamo i s južne strane Biokova iz tamošnjih jedinica lokalne samouprave, tako da imamo dovoljno argumenata. Ako nas i nakon ovoga budu ignorirali u metropoli, imamo mi i načina da prosvjedom na ulazu u tunel ukažemo kako nisu u pravu – riječi su načelnika općine Zagvozd Miroslava Gaće.
– U potpunisti podržavamo inicijativu naših susjeda sa sjeverne strane Biokova. I mi smo protiv naplate tunelarine, spremni su i naši građani potpisati peticiju. I nama tunel znači, i to ne samo zato što je brži i sigurniji priključak na autocestu već je on i šansa da naši poduzetnici investiraju, da se otvore nova radna mjesta – kaže makarski gradonačelnik Marko Ožić Bebek. On predlaže i hitan sastanak svih čelnih ljudi lokalne samouprave Imotske krajine i Makarskog primorja kako bi zajednički nastupili prema Vladi.
San generacija
“Neka se konačno netko od dužnosnika Vlade udostoji doći u Imotsku krajinu iz koje su u Domovinski rat kretale tisuće ljudi, a 250 njih dalo je svoj život, i neka se uvjere kakav je standard ljudi i kako se teško živi. Tunel su sanjale generacije i on je doživljen kao jedan od poticaja razvoja Imotske krajine. Sada hoće udariti i tu poreze i dodatno zaustaviti kakav-takav razvoj ovoga kraja”, najčešći su komentari ovih dana po Imotskoj krajini.