Nakon niza afera oko naručivanja skupih službenih limuzina, odlučili smo provjeriti što privatno voze naši političari. Ima tu dobrih auta, no ništa u rangu onih u kojima ih voze službeni vozači. Najčešći auto koji su naveli u imovinskim karticama je Renault Clio! I inače je Renault najomiljenija marka naših političara. Barem kad kupuju automobile iz svog džepa.
Predsjednik Vlade Zoran Milanović ima VW Passat iz 2005. godine, kupljen na kredit, a službeno se voza u Mercedesu ili BMW 7-ici. Riječ je o MUP-ovim vozilima koje koristi specijalni odjel za zaštitu štićenih osoba, pa premijera voze u onome koji je u tom trenutku slobodan.
Predsjednik države Ivo Josipović vozi Mazdu 5 iz 2006. godine. Inače mu je na raspolaganju BMW serije 7, u kakvom se vozi i premijer.
Predsjednik Sabora Josip Leko jedan je od onih koji voli Renaulte: vozi Renault Lagunu iz 2008. godine, a posjeduje i Renault Clio, 2003. godište. Kao i predsjednika države i premijera, voze ga u BMW-u 7-ici.
Potpredsjednica Vlade Vesna Pusić prema imovinskoj kartici iz 2012. godine vozi Fiću – FIAT 500 iz 2007. godine. Kako je izjavila, prezadovoljna je njime. “Mali je i sladak”, rekla je. Za Fiću je, kaže, emotivno vezana jer joj je to bio prvi automobil. Voze je pak u BMW-u serije 5.
Potpredsjednik Vlade Neven Mimica vozi pak Citroen Picasso iz 2004. godine. Ministar zdravlja i SDP-ov kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Rajko Ostojić u imovinskoj je kartici naveo tri automobila: svoj Nissan Qashqai iz 2007. godine, suprugin VW Polo iz 2003. godine, a prijavio je i Audi A3 iz 2002. godine.
Ministar financija Slavko Linić nema u imovinskoj kartici prijavljen automobil, no ima brod Ferretti 39.
Ministar okoliša Mihael Zmajlović vozi Ford S-Max, a kao ministra ga voze u skupom Mercedesu E320.
Ministar poduzetništva Gordan Maras vozi Peugeot iz 2010. godine, no u imovinskoj kartici nije naveo njegovu vrijednost niti model. Voze ga pak u službenom Audiju A6 iz 2008. godine, kakav koristi još nekoliko ministara, poput Orsata Miljenića i potpredsjednika Vlade Branka Grčića, koji inače privatno ima jedan od skupljih automobila – BMW 320i iz 2008. godine. U imovinskoj je kartici naveo da ima još i Chevrolet Aveo, koji glasi na suprugu. Ministar Željko Jovanović ima službeni Passat, a privatno vozi bolji Volvo S 60 D5 iz 2008. godine, dok mu je supruga vlasnica VW Pola.
Mirando Mrsić vlasnik je pak Renault Meganea.
Bivša ministrica, a sadašnja saborska zastupnica, SDP-ovka Mirela Holy prema imovinskoj kartici vozi Hyundai Coupe iz 2001. godine.
Oporbenjaci imaju bolje aute?
I dok predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko nema prijavljen automobil u imovinskoj kartici, bivši ministar zdravstva Darko Milinović, prema imovinskoj kartici iz 2012. godine, vozi Audi A6 iz 2006. godine, u kakvom su ga vozili i dok je bio ministar.
Aktualni kandidat za gradonačelnika Zadra Božidar Kalmeta, prema imovinskoj kartici iz 2012. godine, vozi Audi ALL ROAD iz 2002. godine, koji glasi na suprugu.
Priveden zbog Audija
HDSSB-ovac Dinko Burić vlasnik je Renault Clija iz 2007. godine, dok mu je supruga vlasnica terenca Hyundai Tucsona iz 2008. Njegov kolega Ivan Drmić pak zbog svog je auta imao problema. Naime, u BiH je priveden pod sumnjom da je njegov rabljeni Audi A6, koji je kupio sredinom 2012. godine, ukraden. Međutim, automobil mu je vraćen, a Drmić je izveo šou na glavnom osječkom trgu, na koji se dovezao svojim autom kako bi održao konferenciju za novinare. Rekao je da će zbog vožnje po pješačkoj zoni policiji platiti kaznu.
Laburist Dragutin Lesar na svoje ime nema nijedan automobil, no dva glase na njegovu suprugu – Renault Clio Storia i Hyundai i30.