– Moj je osobni stav da ne bih dala prava homoseksualnim parovima na brak i usvajanje djece, pa makar me tužili – otprilike je odgovorila kliška vjeroučiteljica Vedrana Balić na pitanje komisije o njenim stavovima, nakon što je obranila magistarski rad, što je odmah uzbudilo udruge homoseksualaca koje se u hrvatskom društvu inače postavljaju poput svojevrsne ideološke komisije, pa su takav stav odmah proglasili homofobnim.
– Izjava je izvučena iz konteksta, na pitanje treba li mijenjati tradicionalne vrijednosti rekla sam da bi se zajednice LGBT populacije trebale drukčije nazivati, a ne imenom obitelji.
Nisam spomenula gotovo ništa od onog što je izašlo po zadarskim medijima, a to možete provjeriti kod ostalih ljudi koji su bili na obrani. Nemam ništa protiv homoseksualaca niti sam homofobkinja, a kao vjernica ne mogu nikoga osuđivati ni mrziti – kazala nam je mr. Balić.
Njezin magistarski rad pod mentorstvom prof. dr. Zlatka Miliše inače je nosio naziv ‘Socio-pedagogijske implikacije utjecaja medija na formiranje nekih vrijednosti mlade generacije’ a pored mentora prof. dr. Zlatka Miliše, u komisiji su bili prof.dr. Esad Ćimić i sociolog religije prof. dr. Ivan Markešić, koji nam je također potvrdio kako je riječ o Vedraninoj osobnoj ocjeni:
– Bilo bi čudno da kao katolkinja i vjeroučiteljica drukčije kaže.
To je naime stav njezine Crkve, koji ona ima puno pravo iznositi na ovaj način, osobito jer je bila riječ o pitanju koje se odnosilo na njezino privatno mišljenje i nije imalo veze s obranom magistarskog rada.
Inače, njezin magistarski rad je fenomenalan, načinjen po svim znanstvenim kriterijima, i ne treba to dvoje miješati.
Štoviše ona nije kazala da homoseksualce na bilo koji način treba isključiti iz društva, niti da bi im zabranila bilo koje građansko pravo. Budući da kao vjernica i vjeroučiteljica očituje kršćanski svjetonazor, zaista bi bilo neobično da je odgovorila drukčije – zaključuje prof. dr. Ivan Markešić.
On dodaje kako je zanimljivo da se od kršćana traži da svjedoče svoju vjeru po pitanju skromnosti i poniznosti, ali kad su moralna pitanja posrijedi, onda se mediji i udruge zgražaju, premda jedno i drugo izlazi iz kršćanskog poimanja svijeta.