Ravnatelj Lučke uprave Zadar Emil Bilić vratio se iz Indonezije, gdje je kao dio državne delegacije u glavnom gradu Jakarti posjetio jednu od najvećih luka tog dijela svijeta. Svrha posjeta, prema Bilićevim riječima, bila je uspostava boljih međudržavnih odnosa između Indonezije i Hrvatske, poglavito u pitanju transporta roba iz Indijskog oceana do zapadne Europe.
– Indonežane zanimaju tri naše luke: Rijeka, Ploče i Zadar. Odnosno, zanima ih kako da svoju robu što brže i jeftinije dopreme do Europe. Preko naših luka putovanje robe od Sueskoga kanala na sjever Europe, do Rotterdama ili Hamburga, skraćuje se za pet do šest dana. Suvišno je govoriti kolike su to uštede – kaže Bilić, ističući da su Indonežani iskazali poseban interes za mogućnost da neka od jadranskih luka postane “home port” za automobilsku industriju. Moguće čak i nova luka u Gaženici, koja će biti u funkciji već od idućeg ljeta.
– Bez obzira na dovršetak zgrade terminala, Gaženica će od idućeg ljeta biti otvorena za trajektni promet. To znači da bi u luku mogli dolaziti i brodovi za prijevoz automobila. Pitanje je hoće li ti automobili dolaziti u dijelovima ili u jednom komadu. Ako budu dolazili u dijelovima, čime se štedi na prostoru, odnosno brodskom transportu, to znači da negdje na kopnu u blizini luke treba biti mjesto gdje će se ti automobili sastavljati. Zašto to ne bi bilo u poslovnoj zoni Crno ili Lonići u Bibinju? Te dvije poslovne zone zaleđe su Gaženice, a njihova povezanost s autocestom i aerodromom na Zemuniku daje im dodatnu prednost. Sve to treba iskoristiti za privlačenje sličnih poslova – kaže Bilić, ističući potrebu bržeg dovršenja poslovnih zona u okruženju kako bi bile spremne za početak rada nove luke Zadar u Gaženici.
Osim toga, dodaje, Lučka uprava u postupku je izdavanja građevinske dozvole za teretnu luku u Gaženici koja se planira graditi u produžetku nove trajektne luke, na nasutom dijelu mora površine 10 hektara.
Vrijednost je tog projekta oko 40 milijuna eura, a na novoizgrađenoj površini bilo bi mjesta za 100 do 240 tisuća kontejnera godišnje. Takvi kapaciteti omogućuju dolazak najvećih kontejneraša na svijetu u Gaženicu, ali drugi preduvjet još uvijek se čeka.