Nastavnici.org, internetski portal za učitelje i nastavnike ocijenio je nedopustivim što Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta na nastavnike svaljuje krivicu za lošiji uspjeh učenika zbog ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu, tvrdeći da je to bio njihov prijedlog.
Ministarstvo je reagiralo na prilog HTV-a o tome kako se na temelju ankete provedene među 210 učenika, procjenjuje da čak 90%o djece ima lošije ocjene nego prošle godine prije ukidanja ocjenjivanja na polugodištu, navevši da je anketa provedena na premalom uzorku, a da su te zakonske izmjene donesene na prijedlog samih nastavnika.
Mnogi učitelji i nastavnici protivili su se ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu, a svaljivanje krivice na njih ne može se nazvati nikako drugačije nego jeftinim i jadnim, ali svakako ne i iznenađujućim, ističu nastavnici na svom portalu.
Dužnosnici zaduženi za sektor obrazovanja su bili dužni, ako već ne napraviti analizu prije donošenja odluke, onda bar malo pokušati razmisliti o mogućim posljedicama svojih odluka, a ne donijeti nešto što im se u tom trenutku činilo politički oportunim, dodaju.
Nastavnici smatraju da su njihovi sadašnji argumenti samo još jedan pokazatelj nesposobnosti, neodgovornosti, bezobrazluka, arogancije i nedostatka ikakvog smislenog pristupa u upravljanju hrvatskim obrazovnim sustavom.
Podsjećaju da je šest mjeseci prije nego što je odluka donesena udruga Nastavnici organizirano poslala pismo u kojem daje argumente protiv tog ukidanja jer, među ostalim, više nema dobrog korektiva za učenike i roditelje, a i zato što su problemi koji govore u prilog ukidanju polugodišnjeg zaključivanja zapravo posljedica drugih nepravilnosti u sustavu koje treba ukloniti.
O opravdanosti ukidanja ocjena na polugodištu nakon cjelovite analize
Iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta poručili su kako se zaključci o opravdanosti ukidanja ocjena na polugodištu mogu donositi samo na temelju cjelovite analize uspjeha učenika. Smatraju da je anketa provedena na samo 210 učenika premali uzorak jer 521.341 učenik pohađa osnovnu i srednju školu.
Ministarstvo najavljuje kako će po završetku ove školske godine izraditi cjelovitu analizu uspjeha učenika. Napominju kako je nezaključivanje ocjena na polugodištu propisano izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Ta je odredba, ističu, u zakon unesena na prijedlog samih nastavnika koji su upozoravali kako je ocjenjivanje na polugodištu administrativna norma koja povećava stres i u učenika i u nastavnika.
U Ministarstvu kažu i kako se kao drugi razlog spomenutog ukidanja navodilo i to da je prvo polugodište nekoliko tjedana kraće od drugoga.