“Izglasan je prekid štrajka uz garanciju da neće biti otkaza”, doznajemo iz Croatia Airlinesa. Prema podacima kojima raspolažemo prihvaćeno je da se plaća smanjuje za 9 posto,uz iznimku nižih platežnih razreda. Ukidaju se i neki paušali. Sasvim je sigurno i da neće biti otkaza za 42 radnice kojima se prijetilo otkazom nakon slučaja bolovanja.
“Ovo je dokaz da se sindikalna borba isplati i da postoji način da se pruži otpor neoliberalističkom načinu razmišljanja u Hrvatskoj”, potvrdio je za Index Tomislav Kiš, glavni tajnik Novog sindikata.
“Croatia Airlines i SKOZ uspjeli su pronaći prihvatljivo rješenje oko materijalnih i nematerijalnih prava članova kabinskog osoblja, kojim se ne ugrožava predviđeni program restrukturiranja, a nakon što današnji sporazum dobije pravni okvir očekuje se i potpisivanje kolektivnog ugovora”, priopćeno je iz Croatia Airlinesa.
Sutrašnji promet Croatia Airlinesa bit će normaliziran, a manji poremećaji mogući su jedino na ranojutarnjim domaćim letovima. Kompanija će sve sutrašnje letove obaviti vlastitim zrakoplovima i posadama i to prema redovitom redu letenja.
Podsjetimo kako su jučer piloti postigli dogovor s Upravom domaćeg avioprijevoznika.
“Uprava je potpisala sa Sindikatom pilota sporazum o prekidu štrajka, nastavku pregovora i potpisivanju Kolektivnog ugovora u najkraćem roku”, potvrdili su iz CA.
“Izgubili smo bitku, ali ne i rat”
“Potpisujemo sporazum o prekidu štrajka, kojim ćemo također dogovoriti detalje aneksa kolektivnog ugovora i rok u kojem će taj aneks biti potpisan”, kazala je Ivana Lojo iz Sindikata kabinskog osoblja u HRT-ovoj emisiji “Hrvatska uživo”.
“Nažalost, procijenili smo da bi u ovoj situaciji nastavak štrajka bio kontraproduktivan. Oni koji su trebali reagirati nisu reagirali. Prvenstveno se to odnosi na nadzorni odbor i resornog ministra, ali i ministra turizma i premijera. Svi su reagirali na loš način. Mi smo svojom borbom željeli ukazati na probleme restrukturiranja”, kaže Lojo.
Iako je štrajk prekinut, najveće uštede ostvarene su na kabinskom osoblju. Uprava im je, kako kaže Lojo, u susret izašla s tek manjim ustupcima. “Pristali smo na smanjenje primanja za 9 posto i na još kojekakva ukidanja nekih prava. Izgubili smo bitku, ali to ne znači da smo izgubili rat. Mislim da smo pokazali snagu, spremnost i volju da se treba boriti. Ne treba odustati, treba ukazivati na probleme”, kaže Lojo.
Dodaje kako se kabinsko osoblje, nakon što su piloti potpisali novi ugovor, našlo u nezahvalnoj situaciji. “Ne bih željela okriviti pilote, ali svakako su poslodavcu olakšali situaciju”, kaže Lojo, te dodaje kako Upravi i Nadzornom odboru sada žele poručiti da, nakon što su ostvarili željene uštede, pokažu da mogu izvesti kompaniju na pravi put.
Štrajk koštao 9,5 milijuna kuna
“Konačni je dogovor da se bruto masa plaće kabinskog osoblja smanji za devet posto, s tim da je napravljena i određena preraspodjela u kategorizaciji. Oni radnici koji su novi i u kompaniji imaju najnižu plaću- na njima se umanjenje neće primjenjivati. primjenjivat će se na radnike s najdužim stažem u kompaniji”, kaže član Uprave, Zlatko Širac.
Direktni troškovi nacionalnog avioprijevoznika prouzrokovani štrajkom s današnjim danom iznose 9,5 milijuna kuna. Istodobno, podsjeća Širac, ostvareni su i određeni prihodi i to kroz prodane karte u zamjenskim zrakoplovima, pa će se točan izračun dobiti, odnosno gubitka, znati kroz nekoliko dana.