Iz Hrvatske udruge banaka su poslali obavijest korisnicima bankovnih kartica u kojoj upozoravaju na nov oblik prevare koji je učestao posljednjih dana.
Naime, u HUB-u kažu da su posljednjih dana dobili povećan broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama, u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.
Osjećamo se glupo, izgubili smo 65.000 kn u jednom telefonskom pozivu
Ispovijest prevarenih:Osjećamo se glupo, izgubili smo 65.000 kn u jednom telefonskom pozivu
U pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo.
Također, najnoviji “modus operandi” je da se počinitelj predstavlja kao policijski inspektor sa sličnom pričom, samo što više ne traži kartice nego se raspituje o stanju na računu, štednji i slično, navodi se u priopćenju HUB-a.
Bankari ne zovu klijente u večernjim satima, niti imaju pravo tražiti broj PIN-a
HUB zato upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama. Naglašavaju da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj
s poleđine kartice i slično).
Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske ‘upite’ ili slične poruke putem e-maila, iz HUB-a pozivaju da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Banke su o ovim događajima obavijestile Ministarstvo unutrašnjih poslova, navodi se još u priopćenju HUB-a.