ZADAR– Zadarski Cromaris je nakon petogodišnjeg ulaganja od strane Adris grupe, vlasnika najveće hrvatske marikulturne industrije, u ovoj godini ostvario prihod od 180 milijuna kuna. Što je sve dovelo do te impresivne brojke novinari iz cijele Hrvatske jučer su vidjeli na uzgajalištima, u preradbeno-otpremnom centru u Gaženici i na kraju u samom „pijatu”.
Kako izbliza izgleda naša suvremena riblja industrija prije javnosti se upoznao i general Ante Gotovina, koji je, doznali smo, bio u upoznavanju s Cromarisovim pogonom u Gaženici.
Gotovina će se, kao što je poznato, baviti uzgojem tuna, pa ga je zanimalo iskustvo uzgajivača bijele ribe.
A da je iza Cromarisa bogato iskustvo ljudskog kapitala osvjedočili smo se na licu mjesta: tri uzgajališta, najveći brod za marikulturu, osnivanje tvrtke Cromaris Italia d.o.o. Venezia, primjena najsuvremenije tehnologije automatskog hranjenja na Mediteranu, ulaganje od 400 milijuna kuna.
To su najveći rezultati rada, znanja, truda domaćih stručnjaka, od ribara na uzgajalištima, do žena koje uz pomoć strojeva, čiste, peru i sortiraju, filetiraju orade, brancine i hamu. Ali i naravno poslovne politike i vizije kompanije za koju je odgovoran direktor Goran Markulin. Cromaris zapošljava 280 ljudi i otvoren je mlade stručnjake, pripravnike, volontere, ističu u upravi tvrtke.
Baza Cromarisa je moru, a da uzgajališta vode pravi “meštri”uzgoja ribe u kavezima, novinari su doznali u Lamjani, Košari, Velom Žalu. To najnovije uzgajalište Cromarisa, kojeg su kod Dugog otoka preuzeli i već proširili od Dalmara, preuzeo je vrsni tehnolog Anđelko Mihovilović.
Tehnologiju “ulova” orade na uzgajalištu Košara približio je Dane Desnica, a Marko Domijan je pojasnio primjenu sofisticirane tehnologije kojom su novinari mogli vidjeti što se događa pod morem u samom kavezima. Vidjeli su I kako se riba umiri kada se najede.
Cromaris je od Tankerkomerca kupio pogon u Gaženici, otvoren prije 30-tak godina pod nazivom Plodovi mora”, i u njega uložio 50 milijuna kuna. tamo je preseljena i uprava tvrtke.
Do kraja ove sezone radilo se u dvije smjene, a što sve mogu ljudi i strojevi, pokazao nam je i objasnio Dražen Horvat, voditelj preradbenog centra iz kojeg riba s biljegom Zadra, svježa i kvalitetna odlazi put Europe.
Tehnologija uzgoja zubatca u svijetu je poznata, ali malo tko je eksperimentirao s uzgojem tog nekrunjenog kralja ribe, kojeg je sve manje u Jadranu. Ali će se zato pred Božić pojaviti u ponudi Cromarisa koja je sve bogatija i raznovrsnije. Cromaris najviše u Europi ulaže u ispitivanje i praćenje potrebe potrošača i tržišta. Do sada je Cromaris najveće količine ribe prodavao u Italiji, a od studenog kreće reklamna kampanja za domaće tržište, najavio nam je Lovre Perajić, direktor marketinga u Cromarisu.