Između školskog neuspjeha i ovisničkog ponašanja postoji izražena korelacija. Lošiji uspjeh u školi, u sve kompetivnijem društvu u kojem živimo, i za djecu i za roditelje predstavlja socijalni i odgojni neuspjeh.
Lošiji uspjeh u školi djeci smanjuje samopouzdanje, potiče neadekvatne reakcije na stres kod učenika te stvara korelaciju prema ovisničkom ponašanju, bez obzira bio to duhan i alkohol ili lakše ili teže droge – kazao je dr. Mladen Mavar, ravnatelj Psihijatrijske bolnice na Ugljanu, na predstavljanju svoje knjige “Školski neuspjeh i ovisničko ponašanje” koja je u utorak održana na Sveučilištu u Zadru.
Knjiga interdisciplinarno opisuje što se događa kod djece i roditelja kada dožive školski neuspjeh i kako se to reflektira na njihovo ponašanja koje vremenom može postati ovisničko. Dr. Mavar je u knjizi koristio podatke dobivene iz reprezentativnog istraživanja 1500 srednjoškolaca sa područja Zadarske županije, u trenutku kada je naša županija imala najveći broj liječenih ovisnika u Hrvatskoj.
– Školski neuspjeh nije samo loša ocjena, niti ‘vrlo dobar’ uvijek znači uspjeh. Nekada ‘vrlo dobar’ stvara veću frustraciju kod učenika nego loša ocjena, a sve to utječe na njegovo, ali i ponašanje roditelja, istaknuo je dr. Mavar.
O aktualnosti teme i bogatom stručnom iskustvu autora koje je uspješno ugradio u knjigu pohvalno su govorili stručni recenzenti, prof. dr. Vlatko Previšić i prof. dr. Ana Proroković te glavni urednik naklade Slap prof. dr. Krunoslav Matešić.