Udruga Eko Zadar izvjestila je javnost kako je tijekom proteklih šest mjeseci strpljivo na Zelenom telefonu slušala sve probleme iz okoliša koje su nam naši sugrađani prijavljivali.
Zaprimili su 102 prijave što je nešto više nego u istom razdoblju prošle godine i zaključili kako Grad Zadar, koji financira Zeleni telefon, treba više komunalnih redara.
Povećan broj poziva pokazatelj je prepoznavanja Zelenog telefona kao servisa na usluzi građanima, a ujedno i kontinuiteta u radu Zelenog telefona koji u okviru udruge „Eko – Zadar” djeluje već više od deset godina. Prepoznatljivosti udruge „ Eko- Zadar” i projekta Zeleni telefon velikim dijelom pridonose i lokalni mediji praćenjem i izvještavanjem javnosti o aktivnostima i projektima koje udruga provodi.
Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju RAZNO koja objedinjuje sve upite građana, a koji ne spadaju u standardne kategorije. Kako smo u prvom redu udruga za promicanje zdravog, ekološkog uzgoja hrane, nemali broj poziva na Zeleni telefon dolazi s upitima upravo iz tog područja. Naše sugrađane između ostalog zanima gdje se mogu nabaviti ekološke sadnice maslina ili pak buhač, kad i gdje će biti organizirana sljedeća razmjena sjemena starih, domaćih sorta voća i povrća, kako se kompostira i slično. Potom prednjače prijave iz kategorije OTPAD, čime je nastavljen trend iz prijašnjih mjeseci kada su različiti problemi s otpadom, u prvom redu divlje deponije kod naših sugrađana izazivali najviše pozornosti, pa i ljutnje. Ono na što nam se građani još žale jest i ispuštanje fekalija po poljima od strane, pa i onih crpitelja septičkih jama koji imaju koncesiju, ili pak nedovoljno dobro održavanje septičkih jama nesavjesnih pojedinaca uslijed kojeg fekalne vode teku na sve strane.
Kad se radi o onečišćavanju javnih površina, kao u ovim slučajevima, prva osoba koju je potrebno kontaktirati jest komunalni redar. U udruzi smatramo da grad veličine Zadra treba imati veći broj komunalnih redara kako bi se odredbe propisane Odlukom o komunalnom redu mogle efikasnije nadzirati, i kako bi komunalni redari bili u poziciji adekvatno sankcionirati eventualne prekršitelje.
Moramo naglasiti da je i dalje prisutna tromost pojedinih tijela javne vlasti u rješavanju nekih slučajeva pristiglih na Zeleni telefon. Isto tako i pojedina nadležna inspekcijska tijela često ne iskorištavaju sve zakonom propisane mogućnosti i mjere koje se mogu poduzeti prema onečišćivačima ili drugim prekršiteljima propisa. Takvo postupanje (propisivanje blažih mjera po zakonu) često se pokazalo kao loša praksa, jer poznati prekršitelji nisu dovoljno motivirani da prekršaj ne ponove, a neki novi, nisu dovoljno „žestoko” upozoreni da prekršaj niti ne čine. Uočili smo i da građani nisu posve upoznati sa svojim pravima u obraćanju tijelima javne vlasti, te koje su dužnosti i obveze tih istih tijela prema problemima koje građani prijavljuju.
Rad Zelenog telefona u 2013.godini financijski je podržao UO za graditeljstvo i zaštitu okoliša Grada Zadra u iznosi od 24.400 kuna