Google je u utorak suočen s optužbama 14 zemalja članica Europske unije zbog novih uvjeta korištenja usluga koji omogućavaju korištenje fotografija i komentara korisnika u reklamiranju.
Google je od 11. studenog ove godine započeo koristiti imena i fotografije korisnika u takozvanim “shared endorsements” programu. To znači da ako korisnik primjerice na Google + prati neku tvrtku koja proizvodi računala, korisnikovo ime i fotografije mogu se pojaviti u oglasu za tog proizvođača računala.
Te promjene u Googleovim uvjetima pružanja usluge krše europski zakon o zaštiti podataka, prema odvjetniku za pitanja privatnosti Simonu Daviesu koji je podno prigovor.
“Na osnovu moje početne procjene čini se da će promjene znatno prekršiti zakon o zaštiti podataka”, napisao je Davies u tužbi. On je zatražio da se hitno obustavi provođenje ovih promjenama sve do okončanja istrage .
Njegova tužba podnesena je s organizacijama za zaštitu podataka iz 14 država članica; Norveške, Švedske, Češke, Danske, Francuske, Španjolske, Italije, Slovenije, Austrije, Belgije, Njemačke, Litve, Nizozemske i Poljske.
Jedan od problema koji donose Googleove promjene sastoji se u tome da korisnici prilikom prijave na račun Google+ nisu obavješteni da će, kako bi i dalje koristili ostale Googleove usluge u budućnosti, njihovi podaci biti korišteni u komercijalne svrhe izvan Google+ okruženja. Davies je napisao u tužbi da ova praksa krši načelo ograničenja namjene.
“Google je dobio podatke pod jednim uvjetom, a ja tvrdim da ne može mijenjati svrhu tih podataka nakon te činjenice”, rekao je on.
To također vrijedi i za komentare na Googleovom servisu YouTube.
“Ne samo da korisnici sada moraju objaviti svoj identitet kako bi komunicirali na YouTube-u , već su oni prema zadnim postavkama, podložni tome da se njihovi komentari i mišljenja tumače kao potvrda proizvoda i to u javno vidljivom i prepoznatljivom formatu”, napisao je odvjetnik u svom prigovoru.
Naime, teško je zamisliti kako bi Google opravdano mogao premjestiti podatke s web-stranica kao što je YouTube na otvorenu oglašivačku platformu, kada o tome nema spomena u njihovoj politici privatnosti.
Google zasada nije komentirao ovaj slučaj.