Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) je pozvala građane da im se jave ako su dobili neželjene promidžbene SMS poruke, a koje znaju biti izrazito vulgarne.
Naime, HAKOM je priopćio da su u dogovoru sa sva tri operatora mreža pokretnih komunikacija dogovorili brži postupak prijave i sprječavanja SMS poruka čiji je sadržaj neprimjeren djeci i maloljetnicima. Poruke o kojima su obaviješteni znaju biti izrazito vulgarne te uglavnom predstavljaju promidžbu za razne usluge s posebnom tarifom, a zabilježeni su i slučajevi kada su takve poruke dobila i djeca, priopćili su iz HAKOM-a.
Hitna blokada broja s kojeg stižu poruke
S obzirom na to da svaka promidžba putem SMS-a bez prethodne privole fizičke osobe-korisnika predstavlja zlouporabu, HAKOM i operatori mreža pokretnih komunikacija će svaki broj, za koji se ukaže da su s njega slane promidžbene poruke bez privole korisnika, u najkraćem roku trajno blokirati, piše u priopćenju.
Svi građani mogu prijaviti neželjenu promidžbenu SMS poruku na za to uspostavljenoj centralnoj adresi elektroničke pošte [email protected]. U prijavi treba navesti broj s kojeg je poruka poslana, datum i vrijeme primitka poruke, ime i prezime te broj primatelja poruke, kao i sadržaj poruke iz kojeg je vidljivo da se radi o oglašavanju.
Prijavite i one koji vas maltretiraju pozivima
Ako postoji mogućnost, u privitku prijave se može poslati i slika zaslona telefona s tekstom primljene poruke te informacijama o broju pošiljatelja i vremenu primitka poruke.
Ako vas pak netko naziva reklamirajući svoj proizvod ili uslugu, a vi mu niste mu dali privolu za to, možete i taj slučaj pismeno prijaviti inspekciji HAKOM-a ili obavijestiti svog operatora. Pri slanju prijave HAKOM-u, treba navesti što više podataka o samim pozivima i pozivatelju te navesti osobne podatke: ime i prezime, broj telefona na koji stižu pozivi, operatora kod kojeg je ugovorena javna govorna usluga te kontakt.