I zadnjem MiG-21 (oznake 112) 22. prosinca u tišini, daleko od očiju javnosti, istekli su predviđeni tehnički resursi, a od 1. siječnja istječu i oni krajnji resursi produljeni za premostiti razdoblje do dolaska remontiranih zrakoplova čija isporuka kasni tri mjeseca.
Od prvog dana 2014. piloti HRZ-a letjeti će na zrakoplovima izvan svojih tehničkih resursa, a što je let sa velikim sigurnosnim rizikom za život pilota, ali i opasnost za građane i imovinu na zemlji.
Kada će biti isporučeni zrakoplovi iz Ukrajine još nije poznato, s obzirom da je prvi trebao biti isporučen još 15. listopada.
Uz nadolazeće novogodišnje praznike, te slavlje pravoslavnog Božića u Ukrajni, teško je, u najboljem slučaju, očekivati dolazak prvog zrakoplova prije druge polovice siječnja 2014.
Nepostojanje ispravnih zrakoplova otvara pitanje kvalitete nadzora hrvatskog zračnog prostora, koji je i dio združenog prostora NATO saveza.
Studije rađene u MORH-u dilemu nabave novog lovca su svele na kupnju ruskog MiG-a-29 ili švedskog gripena.
Odnedavno pojavila se i nova mogućnost u obliku ideje ‘smart defence’, odnosno udruženje nadzora neba sa zračnim snagama Mađarske, Slovačke i Češke koje raspolažu sa suvremenijim borbenim lovcima.
Oprezniji u toj inicijativi vide opasnost potpunog nestanka borbene komponente HRZ-a, ukoliko se ne nabavi suvremeniji zrakoplov, te u konačnici prepuštanju ‘air policinga’ hrvatskog neba nekoj od susjednih zemalja.
Jednom kada se izgubi lovačko zrakoplovstvo, struka to dobro zna, gotovo ga je nemoguće povratiti.