Nakon objave vijesti o gašenju željezničkog teretnog prometa u Zadru iz HŽ Carga stiglo je službeno priopćenje u kojem se navodi kako smanjenje broja radnika neće utjecati na odvijanje teretnog željezničkog prometa.
Iz te državne tvrtke poručuju kako neće biti otkaza za njih 25-oro jer svi radnici imaju pravo na plaću još tri godine što im prema programu o zbrinjavanju omogućuje Željeznički fond.
Dakle, radnici su tu, željezničku prugu neće nitko odnijeti, ali samo nedostaje promet.
A njega nema već godinama i pitanje je kada će ga biti bez obzira na različita tumačenja i fatalističke izjave koji se mogu čuti posljednja dva dana. Industrijska zona Gaženica odavano već izgleda kao da je na nju pala atomska bomba.
Osim Sojare tamo više ništa ne postoji što treba željeznički promet. Je li još tko puni skladišta Tankerkomerca i kakav se uopće teretni promet odvija preko luke Gaženica, to više nitko ne zna.
Osim toga u Gaženicu je stigla cesta kojom se prevoze turbine koje su u posljednje vrijeme bile okosnica tereta kojeg si transportirao preko tvrtke Luka kao i drva za izvoz.
Tim nadvožnjakom, koji se preko Kalmetine spaja na auto cestu, trebala je stizati roba na auto-kotačima, tzv ro-ro promet, kada se o novoj luci Gaženica govorilo kao o teretnoj luci. Trebao je to biti najkraći protok robe iz Srednje Europe prema Italiji i jugu Europe.
Međutim, u Gaženica događa poznata bajka kojoj je ružno pače pretvoreno u bijelog labuda.
Pa je zapravo nova ruka Gaženica, koja bi s trebala završiti ovo ljeto, od teretne pretvara u putničku. Njena isplativost bazira se na prometu kruzera i za njih treba izgraditi velebnu putničku zgradu.
Ribarska luka, koja je dio tog područja, stavljena je na čekanje, a u planu je gradnja luke za kontejnerski promet. Dokle se s tim planom odmaklo i na osnovu čega će se napraviti studija izvodivosti koju traže EU fondovi, to je još uvijek velika nepoznanica. Ali, alarm je, za svaki slučaj uključen.