U vremenima kada se svaka kuna i po nekoliko puta prevrne – sniženja i rasprodaje, itekako znaju biti melem za izmučene novčanike. Ovih dana gužve po trgovinama uobičajena su slika: krenuo narod u potragu za svime i svačim – glavno da je tražena roba označena postotkom 30%, 40%, 50%, čak i 70% koji na blagajni spušta njezinu cijenu.
No, malo ih zna da je ovih dana u tijeku i javna rasprava o Nacrtu prijedloga Zakona o zaštiti potrošača koji i na polju rasprodaja donosi neke novine. Naime, trgovci će u samo dva termina u godini ubuduće smjeti otvoriti sezonska sniženja. U prvoj polovici siječnja i u drugoj polovici srpnja.
Iako i trgovci govore kako nemaju ništa protiv novoga zakona, ne može se oteti dojmu da su ponekad koristili sniženja kada to ona zapravo i nisu bila samo kako bi privukli kupce. A oni ponekad prekasno shvate da cijene nisu uistinu snižene.
Istraživanje indeksa zadovoljstva potrošača Europske unije Hrvatsku je svrstalo na 26. mjesto. Iza nas su jedino Grčka i Cipar. Iz potrošačkih udruga podupiru ovakav zakon.