U tijeku je provođenje projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda pod nazivom “Cjeloživotno slušanje” s ciljem unaprjeđenja obrazovanja djece i mladih s poteškoćama u komunikaciji u redovnom odgojno-obrazovnom sustavu.
Radi se o projektu Centra za odgoj i obrazovanje “Slava Raškaj” iz Zagreba, a jedan od partnera je Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola Zadar.
Neslužbeni partner sa stručnom podrškom je i Dječji vrtić Latica, a koordinator projekta za Zadarsku županiju je pravnik Harold Pece, koji je ranije bio zadužen za izdavanje rješenja o primjerenom školovanju za djecu s poteškoćama u razvoju pri Uredu državne uprave u Zadarskoj županiji. Pece govori o ciljevima projekta.
– Cilj projekta je edukacijom i razvojem alata za stručnu podršku za djelatnike u redovnim vrtićima i osnovnim i srednjim školama pružiti potporu uključivanju osoba s komunikacijskim teškoćama u redovni obrazovni sustav. Tijekom projekta će se educirati odgojitelji, učitelji, nastavnici i ostali stručni suradnici u vrtićima, osnovnim i srednjim školama u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji te u Zadru i Zadarskoj županiji, pojašnjava Pece.
Osim sa specijaliziranim ustanovama kao što su DV Latica i OŠ Voštarnica, Zadar se može pohvaliti i s dobrom integracijom djece s poteškoćama u razvoju u redovne vrtiće te u osnovne škole. Odjeljenje za djelomično integrirane učenike imaju osnovne škole Petra Preradovića, Bartola Kašića, Zadarski otoci i Stanovi.
– Do problema dolazi u srednjim školama jer djecu tamo ne dočeka ekipirani stručni tim. Nažalost, defektolozi su deficitarno zanimanje, a postoji i propust u sustavu tako da se djeca s teškoćama u srednjim školama zakinuta. Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola Zadar već dugi niz godina ima razredna odjeljenja za djecu s poteškoćama, što je vrlo važno jer priprema te mlade ljude za život i zaposlenje. Nažalost, ni tu školu, kao ni druge srednje škole, sustav nije dovoljno dobro opremio sa stručnjacima, govori Pece.