Konkretniji obrisi budućnosti remontnog brodogradilišta “Nauta Lamjana” u Kalima trebali bi biti nešto jasniji za desetak dana, do kada će biti održan sastanak Nadzornog odbora Jupiter Adrije AG (iO Adria), stopostotnog vlasnika ugljanskog škvera.
U Nadzornom odboru toga britansko-švicarskog fonda, kao jedini njegov član iz Hrvatske sjedi nekadašnji Račanov ministar gospodarstva Goranko Fižulić.
– S obzirom na sve što se u proteklih mjesec dana događalo u škveru, postavit ću pitanje daljnje sudbine “Nauta Lamjane” – kaže Fižulić, pojašnjavajući da u Jupiter Adriji nema nikakvu izvršnu funkciju, te da sva njegova saznanja o “Nauta Lamjani” dolaze iz redovnih kvartalnih izvješća i iz medijskih napisa.
– Za nas je “Nauta Lamjana” društvo u stečaju i tek nakon okončanja stečajnog postupka može se napraviti plan ili prodaje “Nauta Lamjane” ili nastavka rada. Adria je usmjerena prema turističkim projektima, u blizini škvera je vlasnik hotela “Preko” i Marine Preko, a iO Adria je i prije htjela prodati “Nauta Lamjanu”.
Nema likvidacije
Pogrešne su i ne drže vodu špekulacije o nekakvoj prenamjeni uvale i zemljišta za izgradnju ekskluzivnog resorta s megajahtama, jer za to jednostavno nema interesa. Dakle, ne postoje ni praktični ni financijski preduvjeti za pretvaranje “Nauta Lamjane” u nešto drugo, za to nema ni plana ni realnih mogućnosti. Ako stečaj prođe, jedina mogućnost jest da dođe netko drugi i preuzme brodogradnju, kaže Goranko Fižulić, smatrajući “sigurnim da će radnici škvera nastaviti obavljati svoj dosadašnji posao” i da “sadašnja djelatnost neće biti promijenjena”.
Fižulić je podrijetlom s Dugog otoka, a s Jupiter Adrijom poslovno je povezan još od 1997. godine, kada je taj fond uložio novac u njegovu tvrtku “Magma”, koju Fižulić trenutno pokušava spasiti, dok je član NO-a postao prije deset godina.
– Što bi u slučaju “Nauta Lamjane” trebao biti interes države? Kao hrvatski građanin, mislim da je puno toga propušteno u proteklih 20-ak godina i na lokalnoj, i na županijskoj, i na nacionalnoj razini, pri čemu ponajprije mislim na prostornoplansku dokumentaciju i kontinuirani nedostatak vizije razvoja hrvatskog turizma. Interes države je sačuvati bilo kakvu postojeću djelatnost na našim otocima, pa i brodogradnju u Kalima, da ne bismo došli u situaciju da na otocima živi još manje stanovnika nego sada ili da ih uopće ne bude – zaključuje Fižulić.
Stečajni upravitelj “Nauta Lamjane” Alein Khan sada najavljuje da do “likvidacije škvera neće doći odmah iza 1. svibnja, kada radnicima istječu ugovori o radu, a vjerojatno ni 1. lipnja jer će stečaj ići dalje”.
– Cilj nije ne raditi, cilj je održati kontinuitet i koncesiju na pomorskom dobru do pojave novoga koncesionara. Puno brodara je pobjeglo iz Lamjane i sada ih nagovaramo da se vrate. Vidjet ćemo s koliko ljudi možemo organizirati proizvodnju i radnike ćemo angažirati prema programu rada, a mislim da će većina njih iz proizvodnje zadržati svoja radna mjesta – kaže Khan.
Odluka bi trebala pasti u idućih mjesec dana, a ja očekujem da ću uskoro o tom poslu imati razgovor s ljudima iz Inine tvrtke “Crosco” – kaže Alein Khan. Procjenjuje se da remont platforme ukupno vrijedi oko 20 milijuna dolara, od čega bi “Nauta Lamjani” moglo ostati između 10 i 15 posto, a dobivanje posla značilo bi zapošljavanje više stotina radnika.
Konkretniji obrisi budućnosti remontnog brodogradilišta “Nauta Lamjana” u Kalima trebali bi biti nešto jasniji za desetak dana, do kada će biti održan sastanak Nadzornog odbora Jupiter Adrije AG (iO Adria), stopostotnog vlasnika ugljanskog škvera.
U Nadzornom odboru toga britansko-švicarskog fonda, kao jedini njegov član iz Hrvatske sjedi nekadašnji Račanov ministar gospodarstva Goranko Fižulić.
– S obzirom na sve što se u proteklih mjesec dana događalo u škveru, postavit ću pitanje daljnje sudbine “Nauta Lamjane” – kaže Fižulić, pojašnjavajući da u Jupiter Adriji nema nikakvu izvršnu funkciju, te da sva njegova saznanja o “Nauta Lamjani” dolaze iz redovnih kvartalnih izvješća i iz medijskih napisa.
– Za nas je “Nauta Lamjana” društvo u stečaju i tek nakon okončanja stečajnog postupka može se napraviti plan ili prodaje “Nauta Lamjane” ili nastavka rada. Adria je usmjerena prema turističkim projektima, u blizini škvera je vlasnik hotela “Preko” i Marine Preko, a iO Adria je i prije htjela prodati “Nauta Lamjanu”.
Nema likvidacije
Pogrešne su i ne drže vodu špekulacije o nekakvoj prenamjeni uvale i zemljišta za izgradnju ekskluzivnog resorta s megajahtama, jer za to jednostavno nema interesa. Dakle, ne postoje ni praktični ni financijski preduvjeti za pretvaranje “Nauta Lamjane” u nešto drugo, za to nema ni plana ni realnih mogućnosti. Ako stečaj prođe, jedina mogućnost jest da dođe netko drugi i preuzme brodogradnju, kaže Goranko Fižulić, smatrajući “sigurnim da će radnici škvera nastaviti obavljati svoj dosadašnji posao” i da “sadašnja djelatnost neće biti promijenjena”.
Fižulić je podrijetlom s Dugog otoka, a s Jupiter Adrijom poslovno je povezan još od 1997. godine, kada je taj fond uložio novac u njegovu tvrtku “Magma”, koju Fižulić trenutno pokušava spasiti, dok je član NO-a postao prije deset godina.
– Što bi u slučaju “Nauta Lamjane” trebao biti interes države? Kao hrvatski građanin, mislim da je puno toga propušteno u proteklih 20-ak godina i na lokalnoj, i na županijskoj, i na nacionalnoj razini, pri čemu ponajprije mislim na prostornoplansku dokumentaciju i kontinuirani nedostatak vizije razvoja hrvatskog turizma. Interes države je sačuvati bilo kakvu postojeću djelatnost na našim otocima, pa i brodogradnju u Kalima, da ne bismo došli u situaciju da na otocima živi još manje stanovnika nego sada ili da ih uopće ne bude – zaključuje Fižulić.
Stečajni upravitelj “Nauta Lamjane” Alein Khan sada najavljuje da do “likvidacije škvera neće doći odmah iza 1. svibnja, kada radnicima istječu ugovori o radu, a vjerojatno ni 1. lipnja jer će stečaj ići dalje”.
– Cilj nije ne raditi, cilj je održati kontinuitet i koncesiju na pomorskom dobru do pojave novoga koncesionara. Puno brodara je pobjeglo iz Lamjane i sada ih nagovaramo da se vrate. Vidjet ćemo s koliko ljudi možemo organizirati proizvodnju i radnike ćemo angažirati prema programu rada, a mislim da će većina njih iz proizvodnje zadržati svoja radna mjesta – kaže Khan.
Odluka bi trebala pasti u idućih mjesec dana, a ja očekujem da ću uskoro o tom poslu imati razgovor s ljudima iz Inine tvrtke “Crosco” – kaže Alein Khan. Procjenjuje se da remont platforme ukupno vrijedi oko 20 milijuna dolara, od čega bi “Nauta Lamjani” moglo ostati između 10 i 15 posto, a dobivanje posla značilo bi zapošljavanje više stotina radnika.