Bivši zaposlenici Croatia Zadar Linea održali su danas ispred zgrade Doma sindikata, prosvjedni skup na kojemu su im podršku dali i bivši zaposlenici tvrtke Elektronika.
– Ovi ljudi ovdje traže odlučnije nego ikad svoje otpremnine. Stečaj Croatia Zadar Linea je uz šibensku reviju trajao najduže u Hrvatskoj, punih 13 godina i to na način da je 100 ljudi izgubilo radna mjesta, nisu dobili otpremnine, duguju im se i plaće. Tvrtka je upropaštene i prodana pod vrlo sumnjivim okolnostima. Najvrjedniji dio imovine tzv. krug je za 50 milijuna kuna otuđen kao i stari kolodvor u Zadru i kolodvori u Benkovcu i Obrovcu. Imovine više nema. Tražimo da Dinko Cvitan glavni državni odvjetnik iz ladica izvadi kaznene prijave koje je protiv odgovornih osoba prije tri godine podignuo sindikat i to zbog štetnih ugovora i zlouporabe položaja, kazao je sindikalni povjerenik Saveza samostalnih sindikata Hrvatske Vedran Uranija te dodao kako radnici traže reviziju privatizacije, pretvorbe i stečajnog postupka.
– Nijedan pokušaj revizije do sada nismo vidjeli, a to se obećava, upozorio je Uranija.
Otpremnine se kreću od 50 do 100 tisuću kuna, a ukupna svota za 84 radnika iznosi tri milijuna kuna.
– Ovi su ljudi izigrani od države. Stečajni upravitelj Frane Negro je aljkavo vodio stečaj. Protiv njega smo pokrenuli mnoge kaznene prijave; i u slučaju Kožare i u ovom slučaju, zatražili smo i izuzeće prije tri godine, no ono nije prihvaćeno, rekao je sindikalni pravnik Uranija te ukazao na jedan zanimljiv podatak.
Bivši predsjednik Nadzornog odbora Croatia Zadar Linea Ivo Gabrić je javno, pisanom izjavom, potvrdio da je prodaja kruga protuzakonita, a ta njegova izjava nije uzeta u obzir na Trgovačkom sudu. Ta izjava jasno ukazuje na kriminal. Tražimo da se ta imovina vrijedna 50 milijuna kuna vrati pod okrilje Croatia Zadar Linea. Godinama je na djelu pogrešna stečajna politika, a ta je da se 10-15 godina vodi stečajni postupak i da sve završi likvidacijom tvrtke. Iz temelja treba mijenjati stečajni zakon, postupak treba trajati do godinu dana, cilj mu treba biti pokretanje proizvodnje, a ne namirenje vjerovnika, zaključio je Uranija.
Ivan Bucić, sindikalni povjerenik Croatia Zadar Linea je prozvao imenom i prezimenom bivšeg direktora Branka Katića te tehničkog direktora Željka Šarića.
– Oni su svojim potpisima doveli do ove situacije sada. Dali su krug vrijedan 50 milijuna kuna za izmišljeni dug od 4,5 milijuna kuna. Taj dug je bio dug Croatia Zadra Linea prema Čazmatransu. Ja smatram da taj dug ne postoji. Naime, autobuse koje su oni iz Čazmatransa doveli, doveli su ih za dokapitalizaciju, a kada su vidjeli da će izgubiti i da neće ostati u Zadru preimenovali su ih u najam. I tako je nastao taj umjetni dug od 4,5 milijuna kuna. I zato su ovo radnici ovdje ostali bez otpremnine i bez ičega, rekao je Bucić.
Katića je optužio i član sindikalnog povjereništva Ive Števanja.
– Osim otpremnina nisu isplaćene i tri do četiri plaće kao ni dnevnice. Ja sam zadnju plaću primio 2000. godine, duguju mi ih još šest. Od 84 koliko nas je bilo kad je firma išla u stečaj, tridesetak je ostalo raditi u tvrtki Presečki koja je preuzela posao. Njima Branko Katić nije odgovarao pa su ga smijenili. Isti dan, sat vremena prije on je s Željkom Šarićem potpisao ugovor o krugu sa Čazmatransaom. Tako je Čazmatrans dobila sve. Mi to nismo znali. Što se tiče Katića, on je počeo od dionica Croatia Zadar Line vrijednih milijun kuna kod Dalmatinske banke. On i prvi stečajni upravitelj Ante Marinović su se vjerojatno dogovorili i taj novac podijelili, a Katić je od toga sebi kupio stan, rekao je Števanja koji je Katića nazvao teškim kriminalcem.