Biograd je glavnu turističku sezonu otvorio najdužim etno-gastro stolom u Hrvatskoj (12000 metara), potom su Dani Harley Davidsona okupili tridesetak tisuća bajkera iz cijele Europe, a onda su vijećnici iz oporbenog SDP-a na sjednici Gradskog vijeća optužili gradonačelnika Ivana Kneza (HDZ) za 17 milijuna kuna minusa u gradskom proračunu te za propast već osiguranog novca iz EU fondova za izgradnju komunalne kanalizacije.
Gospodine gradonačelniče, kakvo se stvorila “rupa” od 17 milijuna kuna u proračunu? Je li točno da se Grad Biograd morao zadužiti da bi isplatio plaće zaposlenima?
– Ako ćemo pošteno, “rupa” nije bila 17, nego 18 milijuna kuna. Toliko smo mi dužni drugima, a drugi su nama dužni oko 15 milijuna kuna. U ovo doba godine to je normalno. Pa nemate grada i općine u županiji koji nemaju problema s punjenjem proračuna. Tako je uvijek u prvih šest mjeseci, ali do kraja sezone sve se to izravna. Tako će biti i ove godine.
Što se tiče zaduživanja, istina je, zadužili smo se za dva milijuna kuna kako bismo državi mogli platiti za Industrijsku zonu. Da to nismo napravili, izgubili bismo 2,2 milijuna kuna koje smo dobili od države, a na Gradu je bila i obveza plaćanja PDV-a. Plaće znaju kasniti, to je istina, ali se zbog toga Grad nije nikada zaduživao. Dug ćemo vratiti do 1. rujna i opet biti grad bez kredita.
Niste li se malo preinvestirali, a sada ste izgubili i novac iz EU fondova. Tko je za to kriv?
– Ne mislim da smo se preinvestirali. Problem je što kroz postojeći sustav javne nabave vi ne možete dobiti ono što trebate. Imamo, na primjer, situaciju da se neki posao izlicitira na 1,6 milijuna kuna, ali poslije se moraju raditi dodatni radovi, pa je to sada 2,2 milijuna kuna. Zakon, naime, kaže da moramo izabrati najjefitniju ponudu, a ne najbolju! To ubija cijelu državu! To nam se dogodilo i s kanalizacijom za EU fondove. Izabrani projektanti su naprosto predvidjeli neke stvari u projektu i kad se to uočilo i ugradilo u projekt, ispalo je da se troškovnik radova povećao za 35 posto.
Kad se radi o EU fondovima, toliko odstupanje u cijeni nije moguće nadoknaditi kroz anekse ugovora pa smo primorani cijelu proceduru proći ispočetka. “Jovo, nanovo!” To jest gubitak vremena, ali ne i novca, jer sve što je Grad dosad uložio, oko 1,1 milijun kuna za dokumentaciju, bit će preusmjereno na natječaj preko “Hrvatskih voda”, a nositelj projekta više neće biti Grad Biograd, nego tvrtka “Komunalac”. Problem je što je prije povlačenja novca Grad morao u proračunu osigurati novac za financiranje cijelog projekta, oko 4,5 milijuna kuna, a sada taj novac nije povukao. Radi se inače o izgradnji sekundarne kanalizacije na području Poluotoka i Grande.
Jesu li bajkeri iz Europe barem malo zakrpali rupu u proračunu? Hoćete li opet biti domaćini europskog okupljanja vlasnika Harley Davidsona?
– Svako tko živi u Biogradu, ili ovdje redovito dolazi, zna kako je Biograd izgledao prije i nakon odlaska bajkera: u gradu, što se kaže, nije bilo živog čovika. Ali tih četiri-pet dana grad je bio krcat! Ljudi su sigurno dobro zaradili, a Hrvatska turistička zajednica je Grad Biograd uvrstila među top 10 događaja u Hrvatskoj. Grad će i dalje podržavati ovakve ili slične manifestacije.
Ovu smo podržali s 800 tisuća kuna, HTZ nam je dao oko 600 tisuća koje smo potpuno utrošili na oglašavanje, a ostatak do 2,2 milijuna kuna sufinanciraju ugostitelji i agencije.
Nemam ništa protiv da opet dođu bajkeri, ali tim se novcem može napraviti i nešto drugo. Poanta je da ako nema takvih događanja, neće biti ni gostiju. A to znači manje novca za razvoj grada, socijalne naknade, studentske stipendije…