ZADAR – Da Nova luka Gaženica ne prestaje biti prvorazredna politička poslastica potvrđuje i najnovija rukavica bačena iz Lučke uprave Zadar lokalnim vlastima.
Povodom isteka građevinske dozvole za putnički terminal 20. rujna, gradonačelnik Božidar Kalmeta proziva se jer je odbio model sufinanciranje tog projekta i nakon što je arhitekt Nikola Bašić pristao na preprojektiranje zgrade terminala.
Time je procjena vrijednosti projekta pala s 50 milijuna eura, koliko su ponudile dvije inozemne tvrtke na natječaju koji je poništen, na 30 milijuna eura. Ministar Siniša Hajdaš Dončić sa svojom je prethodnikom, gradonačelnikom Božidarom Kalmetom usmeno dogovorio kako će Grad Zadar sudjelovati u reduciranoj investiciji s udjelom od 50 posto te sa Županijom snositi troškove PDV-a, koji je je i samoj Državi u doba HDZ-ove vlasti bio pretežak uteg na proračun.
Ali kako Kalmeta to nije potpisao, ide se na natječaj za koncesiju, potvrdio je to i nedavno predsjednik Upravnog vijeća LUZ Krešimir Rendeli. O tom je natječaju govorio i sam ministar na dočeku prvog kruzera u Gaženici, najavljujući ga krajem ove godine, svjestan kako taj međunarodni postupak traje jako dugo.
– Pristao sam pregovarati s resornim ministrom samo zato kako bi spasio taj projekt. Moj uvjet za sudjelovanje Grada Zadra bio je odustajanje od improvizacije s gradnjom montažnog putničkog terminala, što bi za vladajuće, koji očito nisu sposobni riješiti Gaženicu, to trebalo biti trajno rješenje, a za menee je to bacanje milijuna kuna u more, odgovora gradonačelnik Božidar Kalmeta na prozivke za opstrukciju modela po kojem bi Grad i Županija snosili polovicu troškova, a Ministarstvo pomorstva sudjelovalo s 15 posto od te investicije. To je ludost, dodaje gradonačelnik Zadra.
On tvrdi kako SDP-ova garnitura radi sve kako bi zaustavili Gaženicu kako bi neki drugi grad na Jadranu dobio „home port” za kruzere. Ali, Split, kao ni Rijeka ili Dubrovnik ne mogu stići Zadar i uvjete koje smo stvorili u Gaženici, dodaje Kalmeta.
Zadarski gradonačelnik kaže kako on može s tim prijedlogom izaći pred Gradsko vijeće, ali je doista neracionalno, ističe Kalmeta, da se iz Gradskog proračuna izdvajaju milijuni kuna za projekt za koji je već odobren kredit uz kamatu koja ne iznosi niti jedan posto.
Zašto bi se Grad zaduživao uz puno veću kamatu za nešto što jest i što će ostati državno vlasništvo. Kada se u Rijeci, Pločama ili Splitu iz lokalnih proračuna bude financirala lučka infrastruktura, onda ćemo na to pristati i mi u Zadru, poručio je gradonačelnik Božidar Kalmeta