ZADAR – Ravnatelj Agencije za obalni liniji promet kapetan Ivan Franičević idućeg će petka u zadarskoj komori sudjelovati na sastanku oko preseljenja trajektnog prometa u Gaženicu i rješavanja putničkog prometa koji će ostati u gradskoj luci.
I dok su zbog jučer otkrivenog projektantskog promašaja s obalnim rampama u novoj luci Gaženica, probuđena stara politička prepucavanja na liniji Mi – Oni, za kapetana Franičevića, novonastala situacija je, kazao je, prostitucija pomorske tradicije u Hrvata.
-Jako sam razočaran zbog toga što se dogodilo u Gaženici. To je takav promašaj, da vam ne mogu opisati koliko sam žalostan zbog toga. Zbog činjenica da nitko od tih projektanata nije došao u Split, pa tamo vidio kako su rampe izgrađene. Na njima može pristati Marko Polo, ali i mali trajekt Bračanka, kazao je ravnatelj Agencije čije je sjedište u Splitu i ima najveći putnički promet u Hrvatskoj.
To što se svi pozivaju na isti problem koji se javio s rampom nakon proširenja luke, kapetan Franičević, koji je u to doba bio ravnatelj Lučke uprave, kaže kako nije istinit. – Radilo se o talijanskom brodu i katamaranu koji su trebali „adaptere”, odnosno podmetače za iskrcaj putnika i vozila u splitskoj luci. Oni su kao brodari imali vlastite podmetače koje su koristili za splitsku kao i za neke druge luke.
Jedino rješenje za tehnički promašaj u Gaženici su metalni podmetači platforme, navodi kapetan Franičević.
Iz Ministarstva pomorstva najavili su ugradnju mobilnih čeličnih klinova ali su isto tako i najavili kako će Lučka uprava Zadar ispitati na koje su se pravilnike i standarde pozvali projektanti Rijeka promet i IGH, te revizori njihovog projektnog rješenja za šest rampi namijenjenih lokalnom trajektnom prometu.
U izgradnju luke Gaženica uloženo je 144 milijuna eura za tako ortodoksnu grešku velikih razmjera.