Zašto su diskriminirani, zašto su uvijek građani drugoga reda, zašto im zakone i pravilnike kroje ljudi koji s otocima nemaju veze, zašto, zašto, zašto…. Mnogo pitanja, a sva bez odgovora!
Pedesetak stanovnika otoka Pašmana, okupljenih na mirnom prosvjedu u Tkonu nakon što su načelnici pet općina Pašmana i Ugljana digli glas protiv Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz na linijama u javnom pomorskom prijevozu i prikupljanja zahtjeva za izdavanje otočnih iskaznica, upozorili su još jednom na svoj položaj i najavili slične skupove do ispunjenja njihovi zahtjeva. A oni se mogu svesti samo u jednoj rečenici: žele ista prava kao i ostali građani Hrvatske, a ne, kao što im je država namijenila, da s jeftinijom otočnom kartom putuju na kopno samo jednom dnevno, a drugo putovanje moraju platiti po punoj, ekonomskoj cijeni.
– Priča s otočnim iskaznicama dovedena je do apsurda. Učenik koji pohađa školu na otoku nema pravo na povlašteni prijevoz do grada, pa će po punoj cijeni plaćati trajektnu kartu ako je uključen u neku izvannastavnu aktivnosti u Zadru ili Biogradu. Okupili smo se da bismo još jednom objasnili da je ovo što se događa protuustavno. Nama je more cesta, a trajekt jedini prijevoz. Drugoga izbora nemamo. Novim pravilnikom želi nam se onemogućiti odlazak na kopno, što znači da naša djeca nemaju pravo pohađati, primjerice, glazbenu školu u gradu ili odlaziti na liječničke preglede, kaže Mušćet, a njegov kolega Andro Magić, načelnik Općine Pašman, dodaje da je možda došlo vrijeme da se iz ladica izvuče projekt mosta Pašman – kopno, jer od trajekata i brodova Ugljan i Pašman neće uskoro imati velike koristi.
– Rješenje je gradnja mosta, možda bi Vlada trebala razmisliti o tome da, ako se realizira Pelješki most, mi budemo sljedeći na redu. Jure Radić taj je projekt radio još 1972. godine, na dionici Turanj – uvala Brižine dugoj samo 2,2 kilometra, podsjeća Magić. I on i njegov kolega Mušćet, koje je u Tkon došao podržati i predsjednik Otočnog sabora Denis Barić, pozvali su Ministarstvo prometa i pomorstva te Agenciju za obalni linijski pomorski promet da hitno izmijene sporni pravilnik koji bi trebao stupiti na snagu prvog dana 2015. godine.