ZADAR- Povodom natječaja Ministarstav pomorstva i prometa te otvaranja ponuda za koncesiju na Tankerkomecovu Marinu Zadar, iz te je zadarske tvrtke stiglo priopćenje, kojeg potpisuje predsjednik Upreve Roberto Motušić.
Donosimo ga u cijelosti:
Društvo Tankerkomerc d.d., smatra kako je neophodno informirati javnost o statusu predmetnog natječaja, kako ne bi došlo do krive interpretacije činjeničnog stanja.
Sukladno zakonu o upravnom postupku, Upravni sud u Splitu, dana 30. Rujna 2014. donio je Rješenje kojim je predmetni natječaj stavljen van snage.
Zbog potpunog i objektivnog informiranja javnosti, potrebno je istaknuti kronologiju događanja koja je dovela do provođenja i obustave ovog natječaja:
1. Društvo Tankerkomerc d.d. izgradilo je iz vlastitih sredstava kompleks marine Zadar uz sve lokacijske, građevne i uporabne dozvole izdane od nadležnih tijela RH. Današnja vrijednost uloženog u izgradnju i opremanje Marine Zadar iznosi EUR 40,0 milijuna,
2. Od 1982. godine društvo Tankerkomerc d.d. konzumira Ugovor o korištenju pomorskog dobra koji je vremenski neograničen,
3. Sve nekretnine unutar Marine Zadar plaćene su u procesu privatizacije od strane dioničara društva Tankerkomerc d.d.
4. Sukladno zakonu RH, 1996. godine Tankerkomerc d.d. nadležnom ministarstvu predao je zahtjev za konverziju Ugovora o korištenju pomorskog dobra u Ugovor o koncesiji
5. Nadležno ministarstvo, danas Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture nije se očitovalo prema zahtjevu Tankerkomerca punih 18 godina, odnosno do 25. srpnja 2014.
6. Dana 9. srpnja 2014. (dakle, prije gore navedenog rješenja) MPPI RH donosi Objavu o namjeri davanja u koncesiju Marine Zadar, što je anakrono i protuzakonito,
7. Slijedom navedenog, Upravni sud u Splitu, sukladno zahtjevu tužitelja Tankerkomerc d.d., donosi Rješenje o privremenoj mjeri koja natječaj za koncesiju stavlja van snage, preciznije isti proglašava nezakonitim, te odgađa izvršenje rješenja MPPI ,
8. Važno je napomenuti, kako Tankerkomerc d.d. nije dao nikakav legitimitet predmetnom natječaju, niti će se natjecati s ostalim ponuđačima, već je umjesto tražene natječajne dokumentacije, dostavio korespondenciju s nadležnim institucijama, preciznije Vladom RH, MPPI, DORH, te je dostavio Rješenje Upravnog suda u Splitu temeljem kojeg će ovaj natječaj biti poništen,
9. Unatoč različitim interpretacijama medija temeljenim na nepotpunim informacijama, Marina Zadar ostat će u posjedu društva Tankerkomerc d.d. i ubuduće.
Naime, sukladno Zakonu o koncesijama (NN 143/12), članak 28. st. 2 navodi:
Davatelj koncesije poništit će postupak davanja koncesije nakon isteka roka za dostavu ponude u slučaju :
– Ako postanu poznate okolnosti koje bi, da su bile poznate prije pokretanja postupka davanja koncesije, dovele do neobjavljivanja obavijesti o namjeri davanja koncesije ili do sadržajno bitno drugačije dokumentacije za nadmetanje i/ili obavijesti o namjeri davanja koncesije,…
Nova okolnost u ovom slučaju je Rješenje Upravnog suda u Splitu od dana 30. rujna 2014.