Preko 80 posto hrvatskih građana želi znati više o svojim potrošačkim pravima. Upravo je zato povjerenik Neven Mimica pokrenuo kampanju “Potrošači, upoznajte svoja prava!” koja je predstavljena na današnjoj konferenciji za medije, javljaju iz predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj.
– Pristupanje Europskoj uniji donijelo nam je nova potrošačka prava kako u Hrvatskoj tako i u drugim državama članicama EU. Ono što sad trebamo napraviti je da ta prava koristimo u svakodnevnom životu. U više od godinu dana mojeg djelovanja kao povjerenika za potrošačke politike, došao sam do saznanja da je uvođenje zakona samo jedan korak. Provesti te zakone u djelo, je drugi, važniji korak, izjavio je Neven Mimica.
Osvrnuo se i na danas objavljene rezultate Eurobarometar istraživanja koji pokazuju:
-gotovo dvadeset posto građana naišlo je na probleme s bankama ili drugim kreditnim ustanovama, a više od polovice građana, odnosno njih 58 posto, suočilo se s neočekivanim pristojbama i naknadama na potrošačke kredite koje su podigli;
-deset posto građana susrelo se s problemom pri kupovini putem interneta, a njih preko 50 posto ne zna svoja prava u slučaju kad im proizvod naručen putem interneta ne odgovara;
-34 posto ispitanika susrelo se s problemima s telekomunikacijskim kompanijama, a njih 68 posto smatra da iste ne poštuju njihova potrošačka prava;
Mimica je pozvao poslovnu zajednicu na aktivno uključenje u provođenje i poštivanje potrošačkih prava u Hrvatskoj.
Vedran Kružić, pomoćnik ministra gospodarstva pozdravio je suradnju između Europske komisije i centara za savjetovanje potrošača u Hrvatskoj izjavivši kako za visoku razinu zaštite potrošača koja doprinosi razvoju poslovnih aktivnosti na zajedničkom tržištu, nisu dovoljni samo zakoni, već treba i institucionalno i izvaninstitucionalno izgraditi povjerenje i stvoriti novu etiku između trgovaca i potrošača. – Edukacija potrošača ključan je faktor u procesu jačanja njihove uloge na tržištu, budući da samo osviješten i educiran potrošač može iskoristiti sve prednosti zajedničkog tržišta, rekao je Kružić.
Dinko Mihaljević, glasnogovornik Savjetovališta Osijek – Udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana “Potrošački forum”, naglasio je da u slučaju susretanja s problemom, našim odvjetnicima jednostavnije je pomoći potrošačima ako su zadržali račune i fakture kojima dokazuju što su kupili, gdje su to kupili te ako su vodili evidenciju razmjene s trgovinama i kompanijama.
Tino Kera, kreativni direktor agencije BBDO Zagreb je predstavio tri televizijska spota s glumcem Borkom Perićem u glavnoj ulozi, web stranicu kampanje www.prava-potrosaca.hr, Facebook stranicu i ostale materijale kampanje koji su dostupni online.
Glavni cilj kampanje je podizanje razine osviještenosti građana u pogledu njihovih potrošačkih prava i upućivanje na info telefon 072 414 414 koji povezuje potrošače s četiri regionalna savjetovališta pokrenuta od strane Ministarstva gospodarstva i vođena od strane potrošačke udruge Potrošač u Zagrebu, Osijeku i Puli te Saveza udruga za zaštitu potrošača u Splitu.
Glavne teme kampanje tiču se kupovine putem interneta, potrošačkih kredita i telekomunikacijskih operatera, a kampanja uključuje ukupno 12 različitih brošura o ključnim potrošačkim pravima.
Kampanja će se provoditi kroz narednih 12 mjeseci i uključivat će niz okruglih stolova sa sudionicima iz poslovne zajednice i različita javna događanja diljem zemlje. Ažurirane informacije o aktivnostima bit će objavljene u kutku za vijesti na službenoj web stranici kampanje.
Slične kampanje o potrošačkim pravima provedene su i u ostalim zemljama članicama koje su Europskoj uniji pristupile od 2004. godine.