Europski parlament je ovaj tjedan raspravljao o Rezoluciji o pravima potrošača na digitalnom tržištu. Rezolucija je ocijenjena kao nastavak pritiska na Europsku komisiju da razbije monopol Googlea, zaštiti potrošače, i prije svega uspostavi jasne okvire za regulaciju rastućeg tržišta.
Rezolucija upozorava na važnost transparentnosti i objektivnosti internet pretraživača u cilju osiguravanja poštenog tržišnog natjecanja. Europska komisija je još u studenom 2010. pokrenula istragu protiv Googlea zbog pritužbi da koriste svoj 95 -postotni udio na tržištu EU kako bi namjestili rezultate pretraživanja da linkovi s njihovom proizvodima budu na vrhu popisa.
Biljana Borzan, jedna od potpisnica rezolucije i zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta je rekla kako je rezolucija odgovor Europskog parlamenta na činjenicu da se Google pretvara u “Velikog Brata”.
U svojoj raspravi je naglasila i zahtjev za otklanjanjem diskriminacije na digitalnom tržištu s obzirom na prebivalište potrošača kao jedan od ključnih elementa teksta. Trgovci nerijetko uopće ne otvaraju online servise za manje države članice, budući da je i broj potencijalnih kupaca manji.
– Smatram da je to vrlo važan element, pogotovo ukoliko uzmemo u obzir da čak 25% građana EU biva diskriminirano prilikom online kupovine. Kada bi se otklonili uzročnici diskriminacije za samo 10% tih potrošača, BDP Unije bi porastao za 1,7%, kazala je Borzan.
Osvrnula se i na troškove dostave rekavši da digitalno tržište, kakvo je sada, ostavlja mnogo prostora za manipulacije na štetu potrošača. Primjerice, prekogranična dostava unutar Unije za udaljenost od 40 km je često višestruko skuplja nego dostava unutar jedne države članice za 600km, što je nedopustivo unutar zajedničkog tržišta.
– Činjenica je da se čak 62% potrošača ne osjeća sigurno na digitalnom tržištu niti su upoznati sa svojim pravima. Upravo zato je potrebno stvoriti jasne regulacije, i što je također jako važno, komunicirati ih potrošačima, zaključila je Borzan.