ZADAR- Iako je Zadar jedna od destinacija na službenoj stranici European Coastal Airlinesa (ECA), hidroavioni te njemačke kompanije neće moći pristajati uz vanjski lukobrana gradske luke.
Pokazala je to tehnička studija, koju su morali izraditi investitori, koja je potvrdila kako je lokacija kod „đige”, ispred Maraske izložena maestralu i valovima zbog čega bi ljeti tamo teško mogao održati ponton uz koji bi pristajao hidroavion. Na istom mjestu nije opstao ni „moroskok”.
Hidroavion je do 1943. godine pristajao unutar zadarske luke, koja bi jedino zadovoljila potrebe investitora. Najbolja lokacija za njih je kod mosta, kazao nam je lučki kapetan Alan Rukavina u ime Lučke kapetanije koja mora utvrditi uvjete sigurnosti plovidbe. Predstavnicima njemačke kompanije koja je u Hrvatskoj registrirala svoju tvrtku, ponudili su i neke druge lokacije, kao što je Donja riva, Uvala Bregdetti, vanjski dio Foše.
Hoće li dobiti dopuštenje Lučke uprave za korištenje prostora unutar gradske luke, kada se krajem ožujka presele trajekti ili će o korištenju pomorskog dobra u njihovoj nadležnosti odluku donijeti gradska vlast, još je nepoznato.
Ima li Zadar uopće uvjete za koncept ECA koji je kreiran ne samo kao prijevoz putnika već kao ideja doživljaja. Oni su to ovako opisali: Od trenutka kada putnik dođe na naš terminal doživjet ćete nama svojstvenu dobrodošlicu. Naši gosti mogu na let pričekati u našem kafiću, u lounge baru, uživati u najboljim specijalitetima sredozemne kuhinje, pijuckati kavu ili na terasi ispijati koktel”. Zato im treba očito i ugođaj u kojem će postaviti pontonski terminal, a to svakako nije nova luka Gaženica.