ZADAR– Grad Zadar objavio je javnu nabavu za kupnju 30 bicikli koje će biti u sustavu javnog prijevoza u kojem s 40 posto financijski sudjeluje i Fond zaštite okoliša i energetske učinkovitosti.
Za kupnju bicikli namijenjeno je pola milijuna kuna, a za održavanje sustava oko 100 tisuća kuna. Pročelnica zaštite okoliša Andrea Baraba nada se kako bi Zadrani, a osobito turisti mogli koristiti bicikle po popularnim cijenama najma najkasnije od 1. srpnja. U anketi koju je gradska uprava lani provela, ispitanici su iskazali želju za većim korištenjem bicikla u Zadru, ali i za više biciklističkih staza, koje su posljednjih mjeseci iscrtane na nogostupima.
U sustava javnih gradskih bicikala su i terminali sa stalcima za bicikle. Jedan će svakako biti na Poluotoku, ističe pročelnica koja kaže kako će biciklistički terminali imati informatičku opremu sa solarnim pogonom koji će također uvjetovati odabir ostalih lokacija. Za održavanje sustava putem informatičke opreme neće trebati nikoga zaposliti. – Mi želimo promijeniti svijest građana u želji da se okrene tom prijevoznom sredstvu, u čemu je ekonomski interes Grada tek u pokrivanju troškova tog sustava, ističe pročelnika Baraba.
U odnosu na postojeću biciklističku infrastrukturu, Grad se odlučio za početak na kupnju 30 bicikli, i to običnih, a ne električnih.- Konfiguracija gradskih ulica je takva da se svuda može na fizički pogon pedala, ustvrdila je resorna pročelnica.
Koliko javni prijevoz biciklima koristi stanovnici Bilog briga, najvećeg gradskog kvarta, doznat će se kada sustav suživi.
U Dalmaciji ga je za sada uveo samo „brdoviti” Šibenik.