ZADAR – Slučaj uspostave čarter letova s Kinom pretvorili su se u slogan “kad me vidiš nadaj mi se”. Iako su ugovori potpisani i sve dogovoreno, još uvijek nije sigurno kada će i koliko često Kinezi letjeti u Zadar. Zašto je tomu tako i tko je kriv, na jučer održanoj press konferenciji pokušali su pojasniti direktorica Zračne luke Zadar i predsjednik kinesko-jugoistočno europskog gospodarskog udruženja Mario Rendulić.
– Kineska je strana tražila čarter letove u srcu sezone, pa im nije bilo moguće udovoljiti. Sad je u planu promotivni let i to početkom svibnja, a u tijeku su i pregovori za redovnu liniju, koja bi od listopada jednom tjedno povezivala Zadar i Chongqing, kazao je Rendulić.
Ispostavilo se kako je glavni problem privlačenja kineskih turista u Hrvatsku nedostatak specijaliziranih trgovina markiranom robom, zbog čega je primjerice let za Rim bukiran gotovo do zadnjeg mjesta. U slučaju uspostavljanja avionske linije između Zadra i Chongquinga bili su uključeni ne samo gospodarstvenici već i ministarstva, te Hrvatska turistička zajednica, no čini se da Hrvatska ili bolje reći Zadar još nije spreman primiti veći broj tako zahtjevnih turista.
– Unatoč mišljenju kako su kineski turisti loši potrošači, oni troše pet puta više od ostalih gostiju, stoga nije čudno što inzistiraju na trgovinama s poznatim brendovima. To je jedan od njihovih uvjeta, jer ih ne zanimaju more i kupanje, već obilazak starina i upoznavanje kulturnih običaja, ali prije svega kupnja dizajnerske odjeće, zaključio je Rendulić.
A zadarska zračna luka za sada može biti zadovoljna što se tiče broja putnika, i to bez obzira što je Ryan Air smanjio broj letova.
– Avioni su puni i po tom smo pitanju jako zadovoljni. Već sada, u ovom prvom tjednu, imamo 50 posto više putnika u odnosu na prošlu godinu. Čak i veljača prvi put bilježi porast prometa za 1,6 posto, kazala je direktorica Zračne luke Zadar Irena Ćosić.
Zbog svega toga nadaju se godinu završiti na razini prošle, a dođu li Kinezi, vjerojatno i bolje.