Na izložbi u sv. Donatu do nedjelje ujutro možete razgledati zanimljivu izložbu starih Vespi iz razdoblja 1948. – 1956. godine. Marina Barišića iz Vespa kluba Split/Vespa kluba Hrvatska zatekli smo na licu mjesta i raspitali se o izloženim primjercima.
– Sve su ove Vespe u vlasništvu Vespa kluba Hrvatska, odnosno pojedinih članova iz Zagreba, Splita, Šibenika i Rovinja koji imaju kolekciju od više Vespi. To su tzv. Faro Basso Vespe i na izložbi u sv. Donatu možemo vidjeti slijed od 1948. pa do 1956. godine. Izložili smo posebne i rijetke primjerke koji se ni vani često ne susreću, pa su vrlo atraktivne i zanimljive stranim gostima.
Posebno bih istaknuo Vespu Utilitariu iz 1953. godine koje su se nekoć radile da budu jeftine, malo ih je proizvedeno i malo ih je prodano pa su danas vrlo rijetke i vrlo vrijedne. Ova izložena Vespa je u originalnom stanju i biti će uskoro restaurirana, no neće biti nanovo bojana kako bi se ostavio trag vremena i autentičnost. Restauracija joj treba samo kako bi mehanički bila ispravna.
Izložili smo i mali motorčić koji je rađen u Piaggio tvornici, a rađen je za more – to je mali vanbrodski motor koji je isto dosta rijedak. Imamo jednu Vespu na pedale koja je rađena da bi se izbjegli zakoni, kako bi ju mogli voziti i mlađi momci, tako da ima ugrađene pedale. Uglacvnom se proizvodila za španjolsko i francusko tržište, kazao je Barišić iz Vespa kluba Split.
Po izlasku iz sv. Donata zatekli smo grupicu Vespaša. Pitali smo ih odakle su stigli. Iz Italije i Velike Britanije. Ovo im je prvi boravak u Zadru, oduševljeni su gradom i svime što su dosad vidjeli. Odsjeli su u Biogradu i u ova dva dana, koliko su ovdje, posjetili brojne znamenitosti i fino jeli. Britanac je stigao u Zadar iz Francuske dok su Talijani vozili 18 sati od Verone na svojim Vespama. No, kažu, oni su još dobro prošli. Njihov kolega iz Rusije, kažu, na Vespi je prešao 2000km. Svaka čast!