ZADAR – I jučer je zaštitar s bolničkog ulaza morao dva puta smirivati nervozne građane koji su satima čekali u Objedinjenom hitnom bolničkom prijemu.
Problem navale na taj bolnički odjel kulminira, prema riječima zamjenika sanacijske upraviteljice dr. Roberta Karla, tijekom vikenda. On je od sanacijske upraviteljice tražio stalnog zaštitara za tu čekaonicu, u kojoj se često nakupi i 200 pacijenata dnevno, ali je zbog racionalizacije troškova odbijen.
Pacijenti nemaju se kome obratiti jer je primarna zaštita zatvorila svoja vrata u petak. Kolima Hitne pomoć svakih 15 minuta do pola sata stiže neki pacijent, nema dežurnih pedijatar, obiteljskih liječnik, a kamoli zubara, podsjeća dr. Karlo. On tome dodaje kako su mnogi stekli naviku za pospremanje svojih starijih članova obitelji i jednostavno ih dovedu u bolnicu na mali sistematski pregled vikendom.
Na liječnicima je da utvrde tko im prednost, što je pod takvim pritiskom jako osjetljivo. Oni koji su manje ugroženi (spadaju u treću i četvrtu kategoriju) i došli su u bolnicu da im se, primjerice, izvadi krpelj, moraju biti spremni na čekanje od tri do pet sati. Naravno, da rijetki imaju toliko strpljenje i da svi misle kako je njima najgore.
Ali, kada bi se taj bolnički prijem rasteretio svima bi bilo lakše i sustav bi funkcionirao brže, ističe dr. Karlo. Iz Uprave bolnice predložili su nadležnima da dežurna ambulanta iz garaže Doma zdravlja, za koju malo tko zna, preseli pod okrilje bolnice kao i dežurni pedijatar, ali do danas nisu dobili znak dobre volje od ravnateljice Doma zdravlja, dr. Renate Bek kao ni od županijskog pročelnika za zdravstvo Andrije Marcelića.
Nema niti odgovora iz pristojnosti na prijedlog zajedničkog rješavanja bolje zdravstvene usluge građanima.