Čelni ljudi Grada i Županije, gradonačelnik Božidar Kalmeta i župan Stipe Zrilić održali su danas u Gaženici konferenciju za novinare na kojoj su iznijeli razloge svog nepojavljivanja na dočeku ministra Siniše Hajdaš Dončića s kojim su trebali obići novu luku Gaženica, teretnu Luku Zadar i gradilište na križanju državne ceste D8 i županijske ceste u naselju Bibinje.
– Tri su razloga zbog kojih nismo došli. Prvi je razlog što je ministar ovdje došao u preizborne svrhe, drugi što manipulira javnošću i treći što se kiti tuđim perjem. Mi nismo dobili pozive, već obavijest. Bio sam ministar i znam da to ne ide tako. Da je htio da dođemo poslao bi nam poziv, kazao je gradonačelnik Kalmeta i nastavio.
– Želim reći da on danas govori o projektima koje je prije nekoliko godina želio zasutaviti. Nanio je najviše štete ovoj županiji, najviše od svih ministara. Koliko je vjerodostojan govori primjer Pelješkog mosta protiv kojeg je bio, a sad ga zastupa. Tu je i monetizacija Hrvatskih cesta za kou je rekao da će se povući ako se ne ostvari. Za Luku Gaženicu je rekao da je to amoralan projekt kojeg treba zaustaviti. Kako to nije mogao danas od njega čujemo poruke kako je to nacionalni projekt kojeg treba završiti itd. Da je Hajdaš Dončić 2011. godine mislio ono što danas zastupa i o čemu govori imali bismo već sada na stotine, da ne kažem na tisuće zaposlenih. Kad kažem da se kiti tuđim perjem mislim na Gaženicu, ali i projekt rekonstrukcije ceste kod Bibinja za koje je građevinsku dozvalu izdala bivša vlada. I evo još nije završen.
Kalmeta je poručio Hajdaš Dončiću da se kiti svojim projektima:
– Njegov je projekt prazna pruga. Ova je Vlada ugasila kargo ispostavu Zadar. Četrdeset su 40 ljudi poslali kući. Idemo dalje, vrtić u Polači, sportska školska dvorana u Zemuniku, podvožnjak… Ne vjerujte Hajdašu Dončiču ni kad darove nosi…Do sada se pokazao nevjerodostojnim i štetnim za ovaj kraj ovdje, zaključio je Kalmeta.
Gdje je on stao nastavio je jednako oštrim tonom župan Stipe Zrilić.
– Izbori su, vidjeli ste tko je dočekao ministra Hajdaš Dončića, članovi SDPa-a, a ja mislim da mi nemamo niakve razloge podržavati SDP, mislim ni građani Hrvatske. U demokratskim sustavima narod bira predstavnike u tijela vlasti, a ova je zauzvrat dužna skrbiti o gospodaraskom i socijalnom razvoju. Ova Vlada smišlja razloge kako zaustaviti naše razvojne projekte. Evo nekoliko primjera. Zračna luka Zadar je svih ovih godina imala rast i razvoj dok se u njen rad nije umješao ministar Hajdaš Dončić. Daj Bože da griješim, ali ova će godina biti godina stagnacije, ako ne i pada. Donekle mu je u tome pomogao i ministar turizma. Naš razvojni projekt rekonstrukcije i proširenja piste je onemogućen jer je ministar tražio da se to da u ruke podkoncesionara, a tamo je i vojna pista. Dončić je upsio oslabiti Županijske uprave za ceste. Prvo je smanjio sredstva za njih, a sada su ukinuta. To je teška agrsija na ŽUC-eve i sigurnost ljudi. Treća stvar su ulaganja u otoke. Od kada je on ministar tu ulaganja nema. Jedino se ulaže u luku Tkon gdje ima vikendicu. Iz Gaženice su trebali krenuti podmorski tuneli za naše otoke, ali ništa od toga. Lučka uprava Zadar nije htjela dozvoliti da se ulaz u tunele smjesti u Luku Gaženica. Tražili smo od Lučke uptave dokumentaciju ribarske luke i nikakav odgovor nismo dobili. To je ta Hravstka koja raste, zaključio je Zrilić.
Današnja događanja u Luci Gaženici najavila su oštru i bespoštednu predizbornu kampanju. U sjeni teških riječi ostao je podatak da su radovi u Luci Gaženica završeni i da će tijskom listopada biti objavljen natječaj za izvođača nove zgrade putničkog terminala. U postupku pretkvalifikacije javilo se 10 građevinskih tvrtki, potpisivanje ugovora očekuje se u veljači 2016. , a završetak radova na novom terminalu krajem 2017. godine. U veljači 2016. bit će gotovi i radovi na rekonstrukciji i denivelaciji križanja državne ceste d8 i županijske ceste u Bibinjama.
Danas se tijekom posjeta ministra Hajdaš Dončića teretnoj luci čulo kako radovi na rekonstrukciji hladnjače na gatu na gatu rasutih tereta dobro napreduju. Istovremeno se gradi ograda oko luke ze sustav odvodnje za fekalne i oborinske vode. Vrijednost investicija u ovoj godini je 12 milijuna kuna, a planirana ulaganja u sljedećoj godini su 20 milijuna kuna.