ZADAR – Tankerska plovidba obilježava 60 godina od svog osnivanja. Još uvijek najveća hrvatska brodarska kompanija lani je dobila kćer – tvrtku Tankerska Next Generation, što je iskorak ne samo na domaćem tržištu kapitala, već model kojim je rukovodeći kadar iz Tankerske, kao i u slučaju privatizacije tvrtke preko Zaklade svih zaposlenih, pokazao inovativnost, originalnost i poduzetnost.
Vodstvo, odnosno menadžment Tankerske plovidbe 1. srpnja 2013. godine preuzeo je Mario Pavić, poduprt ekipom stručnjaka mlađe generacije Tankerske plovidbe, koja je uvijek vodila kvalitetnu kadrovsku politiku.
Povodom velike obljetnice zadarskog brodara koji je unatoč dugoj krizi na međunarodnom pomorskom tržištu, opstala i uspjela, razgovarali smo s direktorom Pavićem.
Najveća brodarska kompanija u Hrvatskoj u studenom će obilježiti 60 godina postojanja. Što je Tankerska danas u odnosu na dva broda s kojim je Ivan Paša osnovao Jugotanker?
Kao što je teško uspoređivati dijete i 60-godišnjaka, tako je teško i povući direktnu poveznicu između početaka osnivanja kompanije i nakon njenog 60-godišnjeg razvoja. Svakako, vizijom i napornim radom svih djelatnika, a prvenstveno pomoraca Tankerska je prešla 60-godišnji put i od male lokalne kompanije postala je svjetski poznati brand u brodarstvu.
Što je ostalo živuće, kao princip upravljanja tvrtkom u kontinuitetu od svega pet, šest direktora?
Uz individualne pristupe u upravljanju kompanijom koji su se vjerojatno i razlikovali od uprave do uprave, kontinuitet je da su sve uprave, a tako i današnja uvijek usmjeravali Tankersku prema brodarstvu kao primarnoj djelatnosti.
Prije dvije godine preuzeli ste vođenje kompanije koja je tada tonula. Što ste sve sa svojim timom poduzeli da TP plovi?
Nismo se ponašali populistički, donijeli smo niz teških odluka, od kojih su poneke bile i vrlo bolne, racionalizirali smo poslovanje, a sve to omogućilo je razvoj projekata poput TNG-a. Sve sažeto u jednoj rečenici zvuči jednostavno, ali dosta truda i rada svih zaposlenih je iza toga.
Kakva je poslovna situacija u Tankerskoj plovidbi obzirom na stanje i perspektivu tržišta brodskog prijevoza?
Stanje na tržištu je širok pojam obzirom da Tankerska unutar svoje grupe upravlja brodovima za prijevoz sirove nafte, brodovima za prijevoz naftnih derivata i brodovima za prijevoz suhih tereta. Potonji su na žalost na povijesno niskim razinama i očekuje se još neko vrijeme prije početka oporavka tog segmenta. Međutim, stvari sagledavamo na način da svaka kriza, pa tako i ova kreira prilike i nemamo namjeru izići iz tog segmenta. Za razliku od brodova za prijevoz suhih tereta, tankeri posluju stabilno. U bližoj budućnosti ostajemo u ova tri segmenta poslovanja.
Kako biste s odmakom od godinu dana ocijenili hrabar potez osnivanja tvrtke kćeri – TNG?
S odmakom od godinu dana TNG izgleda kao pun pogodak s više aspekata. Pravovremeno smo ojačali segment poslovanja za koji vjerujemo da ima prosperitetnu budućnost, kupili nove brodove, otvorili radna mjesta i zaposlili ljude. Tankerskoj koja upravlja brodovima omogućili smo kontinuitet prisustva na tržištu.
Kako će se u bliskoj budućnosti razvijati odnos TP – TNG obzirom na vlasničke, ali i poslovne odnose?
Tankerska je zasad većinski vlasnik TNG-a s 51%, te u kratkoročnim planovima nema namjere da se vlasnički udio u TNG-u smanjuje. Odnosi između Tankerske i TNG-a su vrlo jasno ugovorno definirani, kako upravljački tako i oni o zabrani poslovne konkurencije. Tankerska će u periodu od narednih 5 godina komercijalno i tehnički upravljati brodovima TNG-a, a dati ćemo sve od sebe da tako ostane i nakon tog roka.
Što u 2015. znači biti pomorac u Tankerskoj plovidbi?
Poziv pomorca poseban je sam po sebi. To je grupa ljudi koju osobno iznimno cijenim. Ponosni smo na svoje pomorce, a naša želja je da pomorac Tankerske također bude ponosan svojom kompanijom u svim segmentima. Koliko smo u tome uspješni objektivno mogu reći samo oni. Smatram da malo ljudi voli svoju firmu koliko naši ljudi vole Tankersku.
U kojoj je fazi najavljen izlaz Tankerske iz vlaničke strukture tvrtke Viktor Lenac i projekta Ninsko blato?
Kao što smo u više navrata naglasili, brodarstvo je jedina grana koju ćemo razvijati. Strategija izlaza iz nebrodarskih djelatnosti je napravljena, očekujemo konkretne pomake u 2016. godini.
Za zaposlenike i pomorce Tankerske plovidbe prava svečanost bit će na dan osnivanja TP, 26. studenog. Na žalost bez još uvijek živućeg osnivača Ivana Paše.