ZADAR- Ryanair je završio sezonu letenja krajem listopada, Zračna luka im je za udruženo oglašavanja uplatila posljednju akontaciju od 1.3 milijun kuna, a Županijska turistička zajednica proslijedila je na račun aerodroma dva milijuna kuna.
To je tek dio ugovorenog iznosa od 11.5 milijuna kuna za reklamiranje zadarske destinacije na mrežnoj stranici te avio – kompanije.
I dok smo od direktorice Zračne luke Zadar dobili konkretne informacije, Mihala Kadija, direktorica Županijske turističke zajednice, koja je nositelj financiranja reklame kod te niskotarifne kompanije, nismo dobili traženi odgovor o prikupljanju novca.
– Iznosi iz ugovora s marketinškom agencijom AMS podliježu poslovnoj tajni sukladno odredbi istog ugovora. Prikupljanje i dalje traje, te je postavljen zahtjev s propisanom popratnom dokumentacijom prema Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) za isplatu odobrenih sredstava u visini od 3,6 milijuna kuna, navodi se u pisanom odgovoru direktorice Županijske turističke zajednice.
Da bi se od HTZ-a dobio traženi iznos, treba im poslati dokaz da je lokalna zajednica prikupila svoj dio, pojasnila nam direktorica Zračne luke. I za prošlu sezonu ostao je manji iznos duga Zračnoj luci, koja će, prema riječima direktorice Ćosić, vjerojatno dobiti sav iznos za ovu sezonu pred početak letenja Ryanaira iduće godine.
U javnosti se već zna kako će iznos za reklamu, obzirom na uvođenje 13. destinacije za Berlin, biti 12.5 milijuna kuna.
S obzirom na dinamiku prikupljanja novaca, iluzorno je razmišljati o modelu financiranja za iduću sezonu.
Udruženo oglašavanje za 2016. godini još nije ugovoren, poručila je direktorica Županijske TZ. Ne znamo je li mislila na natječaj HTZ-a, koji će dogodine imati 20 posto manje prihode ili na ugovor Zračne luke i Ryanaira.
Direktorica aerodroma kaže kako ona mora preuzeti rizik ugovaranja iduće sezone s Ryanairom, koji i ne želi pregovarati s destinacijom koja nema prosperitet. Ryanair ima svoje uvjete, a punjenje zrakoplova im je kriterij za nastavak letenja.
Iduća sezona po mnogočemu će biti prijelomna u poslovanju Zračne luke, ali i turističkoj perspektivi Zadra. Svjedoci smo kako je nakon zadnjeg zrakoplova u Zadru prvih dana studenog život „zamrznut” unatoč sunčanim danima.